resize et vindue onfocus?
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-02-02 00:55

hej

Jeg har denne kode bit:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function showpicture(pid, height, width) {
snpopup = window.open('ShowPicture.php?pid=' + pid,'snpopup','width=' +
width + ',height=' + height + ',scrollbars=yes,resizeable=yes');
snpopup.focus();
};
document.user.focus();
-->
</SCRIPT>

og har 2 problemer med det. Jeg vil gerne resize popup vinduet, 2. gang(og
efterfølgende) man klikker på et link, er dette muligt? Forstået sådan at
vinduet måske er 300x400 første gang og næste link har en anden dimension
f.eks. 600x800, så skulle vinduet gerne rette sig.

Mit andet problem er at jeg ikke kan få lov til at lave vinduet resizeable,
Jeg kunne forstille mig at det er skylden i mit forrige problem. Hvad er
lige parameteret til resizeable? Er der en online dokumentation et eller
andet sted(ala php.net)?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-02-02 01:03

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk>

> [...]

> vinduet måske er 300x400 første gang og næste link har en anden dimension
> f.eks. 600x800, så skulle vinduet gerne rette sig.

har stadig dette problem...

> [...]
> Jeg kunne forstille mig at det er skylden i mit forrige problem. Hvad er
> lige parameteret til resizeable? Er der en online dokumentation et eller

problem 2 er løst, ikke resizeable=yes men resizable=yes

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-02-02 10:08

Kim Emax - ayianapa.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> hej
>
> Jeg har denne kode bit:
> <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
> <!--
&gt; function showpicture(pid, height, width) {
&gt; snpopup = window.open('ShowPicture.php?pid=' + pid,'snpopup','width='
+
&gt; width + ',height=' + height + ',scrollbars=yes,resizeable=yes');
&gt; snpopup.focus();
&gt; };
&gt; document.user.focus();
&gt; -->
> [...]
> Jeg kunne forstille mig at det er skylden i mit forrige problem. Hvad er
> lige parameteret til resizeable? Er der en online dokumentation et eller

Vinduet får den størrelse du angiver i argumenterne til kaldet af din
funktion.

Hvis det drejer som om to forsk. link angiver du bare nogle forsk. argumenter
til dine links.
Hvis dit vindue skal skifte størrelse alt efter hvor mange gange brugeren har
aktiveret det via eet link, må du lave noget logik på siden - noget med at
holde styr på (global var) hvor mange gange brugeren har aktiveret linket og
så ud fra det antal ændere dine størrelses parametre i toppen af din
showpicture funktion.

Iflg. dokumentationerne (bl.a MSDN) siger attributten 'resizeable' ikke noget
om at det skal være muligt at resize vinduet...

resizable = { yes | no | 1 | 0 } Specifies whether to display resize handles
at the corners of the window. The default is yes.

... men kun om resize handles skal være synlige!

mvh.
Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 12-02-02 17:18

"Carsten Nielsen" <codeguru@get2net.dk>

> Vinduet får den størrelse du angiver i argumenterne til kaldet af din
> funktion.

<BODY OnLoad=resizeTo(width, height)> løste mit problem

> resizable = { yes | no | 1 | 0 } Specifies whether to display resize
handles
> at the corners of the window. The default is yes.

Hvor læste du dette henne? Som sagt, så efterlyste jeg en online
dokumentation

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 12-02-02 20:34

Kim Emax - ayianapa.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
>[....]
>
> Hvor læste du dette henne? Som sagt, så efterlyste jeg en online
> dokumentation

Prøv f.eks.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/r
eference/methods/open_0.asp