Oprette FTP-server????
Fra : Karl Jensen

Dato : 11-02-02 22:51

Jeg har lige fået en ADSL forbindelse fra TDC. Min computer sidder på en
D-link 804 router sammen med 4 andre computere. Hvordan laver man en
FTP-server på min computer??? Jeg har WinXP. Har forsøgt med Bullet proof
Server og andre programmer, jeg tror det er routeren som driller, men er
ikke sikker. help......

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-02-02 12:31

"Karl Jensen" <karlkarld@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Server og andre programmer, jeg tror det er routeren som driller, men er

Trafik til din FTP-server kommer udefra internettet. Når der bankes på din
routers ip-adresse skal routeren route trafik på ftp-porten videre til en
specifik computer på indersiden af dit netværk. Det gøres med NAT. NAT'er
din router trafik på port 21 videre til den maskine, der har ftp-serveren?

/Chr

Fra : Karl Jensen

Dato : 12-02-02 13:49

For at være helt ærlig så ved jeg ikke så meget om routere, hvordan ser jeg
om den gør det??

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-02-02 14:38

"Karl Jensen" <karlkarld@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> For at være helt ærlig så ved jeg ikke så meget om routere, hvordan ser
jeg
> om den gør det??

Du kan logge på din router fra din webbrowser for at checke. Kender du ikke
dens ip-adresse kan du skrive "winipcfg" under kør og læse din "gateway".
Det er din router - og et kvalificeret gæt siger, at den hedder
192.168.0.1 - denne adresse skriver du i din browser. Så logger du på
routerens konfigurationsinterface, hvor du kan lave sådanne ting & sager.
Check: http://www.dlink.com.au/tech/resources/files/internets/di804.htm og
særligt
http://www.dlink.com.au/tech/resources/files/internets/804manuals.zip
der en en manual til din router. På side 27ff står der, hvordan du
dirrigerer trafik på port 21 til en maskine på indersiden. Denne maskine
skal så helst have en fast ip-adresse (helst, fordi dine maskiner faktisk
"altid" tildeles de samme intene adresser) og med fast adresse føler manuel
indtastning af DNS-servere og gateway, under "egenskaber for tcp/ip".
Er dette sort snak vil jeg anbefale dig at alliere dig med en netsagkyndig,
inden du "piller" i routeren. Du KAN lave indstillinger, så hele din
internetadgang ryger i vasken.

/Chr

Fra : wheeeeeeee

Dato : 12-02-02 17:29

snip
> 192.168.0.1 - denne adresse skriver du i din browser. Så logger du på

eller måske 192.168.1.1

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-02-02 20:49

"wheeeeeeee" <huiiiiiii@huiiiiiii.dont.spam.me.com> skrev i en meddelelse
> eller måske 192.168.1.1

Også et godt gæt. Manualen siger dog 192.168.0.1 som "standard"...

/Chr