aflæse url variabel
Fra : Nereus

Dato : 11-02-02 22:52

hej, hvordan aflæser jeg en variabel som f.eks. :

../minside.htm?minvariabel=minvalue

med javascript. (er vant til php hvor det bare er $minvariabel, men jeg kan
ikke lige finde noget det i javascript)

mvh Michael

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 11-02-02 23:09

Nereus wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> ../minside.htm?minvariabel=minvalue
>
> med javascript. (er vant til php hvor det bare er $minvariabel, men jeg kan

Se
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_clientside/default.
asp?messageid=%3Ca404qo%24spk%241%40sunsite%2Edk%3E

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-02-02 23:30

Nereus skrev:

> hej, hvordan aflæser jeg en variabel som f.eks. :
>
> ../minside.htm?minvariabel=minvalue

Læs location.search og opdel den i bidder for at finde variabler og
indhold.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/