net use command - error 53 / remote mappin~
Fra : Uffe Nielsen

Dato : 24-01-01 12:37

Hej Alle

Jeg bruger net use kommandoen til at mappe drives på min firma server
hjemmefra. Med net use q: \\ip-nummer\share pwd kan jeg let mappe et drev
via Netbeui over tcpip, selvom jeg ikke har netbeui installeret (hvorfor?)

En anden kollega vil også gerne benytte sig af tricket, men han kommer ikke
altid på serveren. I fejlsituationen skriver net use:

fejl 53: Computernavnet angivet i netværksstien findes ikke. Det skal nævnes
at han kan pinge ip'en.

Er der nogen der ved hvorfor dette opstår ???

(jeg ved at dette er en usikkerløsning, men til vores formål er den fin)

M.v.h Uffe Nielsen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-01-01 22:57

Hej Uffe

"Uffe Nielsen" <uni@mobintech.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger net use kommandoen til at mappe drives på min firma server
> hjemmefra. Med net use q: \\ip-nummer\share pwd kan jeg let mappe et drev
> via Netbeui over tcpip, selvom jeg ikke har netbeui installeret (hvorfor?)

Det er nok NetBIOS over TCPIP, ikke NetBEUI.

Benytter han IP adressen i NET USE ?

--
Mvh Barne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Uffe Nielsen

Dato : 29-01-01 10:05

Hej Bjarne

Tak for dit svar.

> Det er nok NetBIOS over TCPIP, ikke NetBEUI.

Korrekt, det er NetBIOS - du har ret selvfølig behøver man ikke at anvende
NetBEUI for at bruge NetBIOS over tcpip.

> Benytter han IP adressen i NET USE ?

Vi har prøvet både med IP og navn (angivet i hosts), men det gør ingen
forskel. Kan LMhosts ha' noget med sagen at gøre ?

M.v.h Uffe

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-01-01 21:24

Hej Uffe

> Vi har prøvet både med IP og navn (angivet i hosts), men det gør ingen
> forskel. Kan LMhosts ha' noget med sagen at gøre ?

Ikke hvis det ikke virker med IP adressen.

Har din kollega andre protokoller end TCP/IP bundet til det kort han
forbinder til firmaet med ?

Prøv at sammenlign først jeres netværkopsætning, dernæst måden i
forbinder jer til firmaet (opkald, internet etc.).
Måske finder i en løsning.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk