læse fra socket
Fra : Jesper

Dato : 11-02-02 22:11

Jeg sidder og skriver på et program der skal læse en vilkårlig stor mængde
data fra en socket, og parse dele af den heletiden. Jeg havde jeg tænkt mig
at gøre ved at læse en del ind i en buffer der er stor nok til at mindst et
element kan parses og så læse noget mere ind.
Hvordan gør man det i praksis, hvad er smartest. Når nu en del er læse og
man skal fylde op, flytter man så det resterende tilbage og fylder op,
eller laver man noget RR, det er jo hurtigere, men så kan man heller ikke
læse dataet som en sammenhængende streng..

Der må være en standard C måde at gøre det på??

Det er tekst der bliver læst, hvordan leder man det bedst igennem. Bruger
man fx. strchr, strstr eller nogle RE eller?

--
Jesper

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-02-02 00:24

> Jeg havde jeg tænkt mig at gøre ved at læse en del
> ind i en buffer der er stor nok til at mindst et
> element kan parses og så læse noget mere ind.
[...]
> Der må være en standard C måde at gøre det på??

AFAIK findes der ikke nogen måde at gøre det på. Men du kunne jo fx
definere din egen protokol hvor du, fra senderens side, splitter dataene
op og nummererer dem inden afsendelsen.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Anders Nørvang Hanse~

Dato : 26-02-02 13:39

"Jesper" <news@skydiver.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]

> eller laver man noget RR, det er jo hurtigere, men så kan man heller ikke

> læse dataet som en sammenhængende streng..

Hej Jesper...

Jeg kan ikke hjælpe så meget i c, men jeg har for et halvt års tid lavet en
instant messaging javaklient baseret på XML... Hvor man hele tiden skal være
klar til at modtage data i XML - dvs. tekst. Måden jeg løste det på var ved
at køre tekststrengen igennem en "parser" for hver gang jeg modtog et
bogstav. Ved så at opbygge parseren således at den ledte efter "<" og ">"
kan man nemt definere hvornår et xml-tag er modtaget og således sende det
videre til nærmere analyse, og begynde med et nyt 'tag'. Det er ihvertfald
en holdbar løsning i mit tilfælde.

> Der må være en standard C måde at gøre det på??

Jeg er selv ret ny til c så der kan jeg desværre ikke hjælpe... endnu