spørgsmål om switch
Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-02-02 22:16

hvis jeg køber den unex 5 switch teledanmark har til salg kan jeg så:

koble mine 2 pcere til (de har hver et netkort)?

dele min adsl forbindelse mellem de to pc'ere?

hvad skal jeg købe udover switchen for at få det op at køre?

skal jeg have ændret noget ved min adsl forbindelse for at få det til at
virke (her tænker jeg bl.a. på alt det IP-nummer halløj)?

kan man uden videre koble en ekstra pc på når en makker kommer med sin pc og
der skal spilles netværk?

Mine pc'ere har er indtil videre været sat sammen med et krydset kabel og
det funker fint med deling af mapper osv. men når de er sat sammen kan jeg
selvsagt ikke komme online, så det er et værre flytten rundt på kabler

håber på lidt svar inden jeg handler.

vh sniper_Nolight

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-02 22:28

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.dk> wrote in message
> hvis jeg køber den unex 5 switch teledanmark har til salg kan jeg så:
>
> koble mine 2 pcere til (de har hver et netkort)?

Ja

> dele min adsl forbindelse mellem de to pc'ere?

kommer an på ADSL abo.

> hvad skal jeg købe udover switchen for at få det op at køre?

Læs ovenstående

> skal jeg have ændret noget ved min adsl forbindelse for at få det til at
> virke (her tænker jeg bl.a. på alt det IP-nummer halløj)?

Læs ovenstående, Information

> kan man uden videre koble en ekstra pc på når en makker kommer med sin pc
og
> der skal spilles netværk?

Ja

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-02-02 23:06

> kommer an på ADSL abo.

tele danmark bredbånd... ved ikke om der er noget specielt ved det...

sniper_Nolight

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-02 23:26

> tele danmark bredbånd... ved ikke om der er noget specielt ved det...

Okay, så er det bare at smække det hele til switchen. Såfrem du har bestilt
nok IP adresser....

Ellers er det en Router du skal have fat I, samt Fast IP.

Fra : Mr.D

Dato : 12-02-02 09:31

Hvis du HAR en router skal du bare sætte alle maskiner op til at bruge din
router som gateway ( 192.168.1.1 )
Port 1 på din switch skal kobles på din router og husk lige her at hvis du
køre din PC direkte til din router skal du have et andet kabel ( Ikke
twisted pair ) som man bruger til een PC.
Jeg ville foreslå at du IKKE bruger DHCP men faste IPér på alle maskiner.
Det er lidt svære at sætte op men er lidt hurtugere at logge på netværket.
Feks :
192.168.1.20
255.255.255.0
192.168.1.1
DNS
194.239.134.83
193.162.153.164

Hilsen Henrik

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-02 15:01

"Mr.D" <hwd@mail.tele.dk> wrote in message

> Port 1 på din switch skal kobles på din router og husk lige her at hvis du
> køre din PC direkte til din router skal du have et andet kabel ( Ikke
> twisted pair ) som man bruger til een PC.

Hvad skal han så bruge? Coax?

> Jeg ville foreslå at du IKKE bruger DHCP men faste IPér på alle maskiner.
> Det er lidt svære at sætte op men er lidt hurtugere at logge på netværket.

DHCP medfører kun latens, når leasen skal fornyes, så det er da et dårligt
bytte.

--
-Jens B.

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 12-02-02 15:05

> Hvad skal han så bruge? Coax?

Han mener nok, at man ikke skal bruge det krydsede "twisted pair" kabel, men
et "straight-through"

> DHCP medfører kun latens, når leasen skal fornyes, så det er da et dårligt
> bytte.

Det er da ikke dårligt, du ved, hvilken pc der har hvilket IP nummer uden at
skulle lure efter det først....rart nok når man skal mosle rundt med diverse
ting. Desuden er det kun 2-3 (måske 4) pc'er han snakker om.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-02-02 19:14

tak til alle for svarene!

sniper_Nolight