Direke forbindelse med patchkabel - hvorda~
Fra : Arcana

Dato : 11-02-02 21:53

Er der en venlig sjæl, som vil fortælle mig, hvordan jeg får min laptop og
min stationære til at snakke sammen? Der sidder to D-link netkort i den
stationære - det ene kører DSL, det andet er til at forbinde laptoppen
med. Jeg bruger et krydset patchkabel, da jeg ikke har nogen hub eller
switch. Der er Win2000 Pro på begge maskiner.

Efter at have rodet med opsætning og IP-adresser et stykke tid, kan jeg se
den stationære fra laptoppen, men ikke omvendt. Hvad er der galt? Findes der
evt. et link til en side, som kan forklare et fjols som mig, hvordan man
gør?

/arcana

Fra : Arcana

Dato : 11-02-02 22:33

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Er der en venlig sjæl, som vil fortælle mig, hvordan jeg får min laptop og
> min stationære til at snakke sammen? Der sidder to D-link netkort i den

Jeg har løst problemet - undskyld ulejligheden.

/arcana

Fra : Mikael

Dato : 12-02-02 08:20

Kan du ikke lige sige hvad du har gjort, jeg har en w2000 og w95 maskine
der ikke kan se hinanden

mvh. Mikael

Fra : Arcana

Dato : 20-02-02 09:22

"Mikael" <buzzman@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lige sige hvad du har gjort, jeg har en w2000 og w95 maskine
> der ikke kan se hinanden

Win95? Ups - nu er mine maskiner begge to med Win2000, så proceduren er nok
anderledes.

Men prøv at kigge på http://www.zip.dk/netinst.shtml - der er en
trin-for-trin-vejledning.

/arcana