HJÆLP!!!
Fra : Chingachgook

Dato : 11-02-02 22:04

Jeg har monteret en køleprofil på mit Geforce2 MX400 i stedet for den
medfølgende. Dvs. jeg har taget den eksisterende, lille, køleprofil og
blæser af, og smækket en ordentlig stor en på den istedet.
Den nye køleprofil hedder "Zalman NB32" (kan findes hos studiedata eller
bsmultimedia) og er egentlig beregnet til chipsæt på bundkort.Profilen er
lidt for stor så de eksisterende huller med den plasticpins kunne ikke
burges :(( Jeg brugte så den to komponents kølepasta/lim som der fulgte med.
Jeg monterede det, og stillede det til tørre i vindueskarmen i 20 minutter
(der står at man skal lade det stå i 15 min.) med vinduet på klem, fordi
limen/pastaen stank!

MEN nu virker lortet ikke!!! Min computer vil ikke boote op med det
grafikkort som jeg har skiftet køleprofil på. Hvis jeg smider et andet
grafikkort i (geforce2 mx200, som ikke er mit) så virker det hele perfekt.
Jeg ahr prøvet at smide mit grafikkort i et andet sytem, uden held :((
Er det grafikkort f****d up? Leder den lim/kølepasta strøm? kan det være
noget af det der er kommet under selve vhippen og ødelagt lortet? eller skal
jeg vente et stykke tid og se om lortet virker (det kunne være at den
fugtige luft i vinduet har gjort at det hele endnu ikke er tørret)?

HJÆLP er det eneste jeg kan sige
//Chingachgook

PS: er oxo postet i dk.edb.hardware.grafikkort

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-02-02 23:32

Chingachgook wrote:

> [...]
> jeg vente et stykke tid og se om lortet virker (det kunne være at den
> fugtige luft i vinduet har gjort at det hele endnu ikke er tørret)?

Du har nok brækket noget, da du tog den lille kølerprofil af.

Fra : Leony

Dato : 12-02-02 13:18

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> MEN nu virker lortet ikke!!! Min computer vil ikke boote op med det
> grafikkort som jeg har skiftet køleprofil på. Hvis jeg smider et andet

En alm computer kan i BIOS være indstillet til ikke at boote hvis der ikke
registreres rpm på cpu køler. Måske vi er ude i en lignende situation her.
Ingen blæser = ingen rpm.
Ved dog ikke om dette har noget på sig.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/