Problemer med init/kerne/gcc
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-02-02 21:07

Jeg er ved at installere et system med inspiration fra LFS.

Jeg har oversat systemet på en Athlon, og det kører fint her.

Det er dog meningen at system skal køre på en K6. Når jeg flytter disken
over i den anden maskine (med en ny kerne), går boot-processen i stå,
der hvor kernen kalder init. Det sidste, der bliver skrevet til skærmen
er:

Freeing unused kernel memory: 236k freed

Kernen er 2.4.17, og lidt debug-kode viser at fejlen opstår hvor kernen
kalder init i init/main.c:

execve("/sbin/init",argv_init,envp_init);

Kan problemet skyldes at der er genereret Athlon-specifik kode? Jeg har
prøvet at oversætte init igen med option -mno-486 i håb om at få ren
386-kode. Det hjalp ikke.

Andre ideer til, hvad der går galt?

--
Lars Kongshøj

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 11-02-02 22:53

Lars Kongshøj wrote:
> [...]
> er:
> Freeing unused kernel memory: 236k freed

Nu har jeg prøvet at indsætte debugkode i init, hardlinke zsh til at
være init, tage en init fra en gammel redhat 6.1, fsck'e partitionen.
Stadig kommer boot-processen ikke længere. Er der ingen, der har ideer?

--
Lars Kongshøj

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 12-02-02 15:42

On 11/02/02 21.07, Lars Kongshøj wrote:
> [...]
>
> Kan problemet skyldes at der er genereret Athlon-specifik kode? Jeg har
> prøvet at oversætte init igen med option -mno-486 i håb om at få ren

Jeg er ret sikker paa at det er athlon kode i kernen...
Proev at soege paa search.linuxfromscratch.org paa crosscompile...
evt. laes
hints.linuxfromscratch.org/hints/{noget_med_crosscompile.txt}

Haaber det hjaelper!

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."
| - Can of Cola (userfriendly 30.11.99)
Phone: +45 61 30 33 09

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-02-02 23:05

Daniel Nielsen wrote:
> Jeg er ret sikker paa at det er athlon kode i kernen...

Næppe i kernen, den kører fint, og er konfigureret til køre på k6. Men
init er dynamisk linket, så måske i glibc.

> Proev at soege paa search.linuxfromscratch.org paa crosscompile...
> evt. laes
> hints.linuxfromscratch.org/hints/{noget_med_crosscompile.txt}

http://hints.linuxfromscratch.org/hints/crosscompiling-x86.txt

Jeg troede egentligt at gcc som udgangspunkt oversatte i 386, men det
ser ikke sådan ud...

--
Lars Kongshøj