Hi-Grade notebooks
Fra : Brian Bilenberg

Dato : 11-02-02 21:34

Er der nogle der har erfaringer med Hi-Grade notebooks?? - de fører jo en
ret agressiv prispolitik. Se mere på: www.higrade.dk

Men er det noget skrammel eller kan det gå an?

Mvh. Brian

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-02-02 21:53

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev
> Er der nogle der har erfaringer med Hi-Grade notebooks?? - de fører jo
en
> ret agressiv prispolitik. Se mere på: www.higrade.dk
>
> Men er det noget skrammel eller kan det gå an?

Jeg kender ikke mærket, men nu har du vel lagt mærke til at de laveste
priser er ex. moms?

Faktisk synes jeg ikke de ser overvældende billige ud.

mvh
Peter

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 11-02-02 22:36

> Jeg kender ikke mærket, men nu har du vel lagt mærke til at de laveste
> priser er ex. moms?
>
> Faktisk synes jeg ikke de ser overvældende billige ud.

Det havde jeg bemærket. Men jeg synes stadig 22000kr. lyder ret billigt for
en P4 2GHz med det hel, men det kan godt være det er fordi jeg hovedsageligt
beskæftiger mig med IBM og Toshiba. Men er der så nogle andre "billig"
mærker der kan anbefales?

Mvh. Brian

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-02-02 22:56

> [...]
hovedsageligt
> beskæftiger mig med IBM og Toshiba. Men er der så nogle andre "billig"

Generelt er jeg ikke meget for noname-bærbare, men da jeg i et anfald af
akut vanvid selv kom til at købe en Compaq Presario, ved jeg snart ikke.
Den er i hvert fald ikke noget at råbe hurra for, men priserne på
Hi-Grade notebooks'ne matcher meget godt tilsvarende Compaq Presario
priser.

Overvej om ikke du i længden vil blive mest glad for en
kvalitetscomputer, med lidt langsommere ydelse, men som til gengæld er
sammensat af kvalitetskomponenter. Bl.a. er sådan noget som selve
chassiset på de billige modeller ofte noget plasticbras, der langt fra
matcher fx IBM.

Du nævner selv IBM og Toshiba, så jeg formoder at du er godt vant. Derfor
er risikoen for, at du bliver skuffet ved køb af en noname bærbar kun
ekstra stor. Har du forresten kigget på Dell?

mvh
Peter

Ps.: Og som jeg skrev i en anden tråd: Pas på med Compaq Presario
700-serien - Jeg har selv en sådan, og har efter købet erfaret at alle
computere i serien har én og samme fejl: Computeren hyler ud af
hovedtelefonudgangen ved enhver form for drevaktivitet. Det mest
frustrerende er, at Compaq godt kender problemet, men tilsyneladende ikke
prioriterer en løsning særligt højt...

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-02-02 08:16

> men det kan godt være det er fordi jeg hovedsageligt
> beskæftiger mig med IBM og Toshiba.

Når nu du beskæftiger dig med stort set de eneste to mærker, der kører med
TrackPoint, tror du så ikke du får svært ved at vende dig til at bruge
touchpad?

Jeg har selv brugt IBM i 5 år og sværger til deres TrackPoint.

Kim

Fra : Deaster

Dato : 12-02-02 11:27

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimpedersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> touchpad?
>
> Jeg har selv brugt IBM i 5 år og sværger til deres TrackPoint.

Dell har begge dele, både trackpoint og touchpad, så der er frit valg.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Peter Bleiken

Dato : 12-02-02 10:35

On Mon, 11 Feb 2002 21:33:56 +0100, "Brian Bilenberg"
<brian@bilenberg.dk> wrote:

>Er der nogle der har erfaringer med Hi-Grade notebooks?? - de fører jo en
>ret agressiv prispolitik. Se mere på: www.higrade.dk
>
>Men er det noget skrammel eller kan det gå an?

Jeg har indkøbt en enkelt notebook, og den har kørt fejlfrit og der
var fin driverunderstøttelse i Windows 2000.

En solid notebook og meget god til prisen.

(jeg har prøvet IBM, DELL, Compaq, HP, F/Siemens og en del andre
mærker).

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 12-02-02 23:38

Jeg vil lige tilføje at rammen de bruger i High Grade maskinerne er SD-RAM
hvilket jo ikke er at anbefale til en P4 !!

Jeg går selv og venter på at DELL skal smide en P4 på markedet, for jeg
synes
ikke deres priser er specielt høje i forhold til andre mærker, når man ser
på hvad
man får, og så har jeg endnu kun hørt en mand udtale sig negativt om DELL.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk