Hvor mange MHz??
Fra : Bo Källberg

Dato : 11-02-02 20:40

Jeg har en gammel 80486 CX, men jeg ved ikke hvor mange MHz den er på.
Hvordan kan jeg finde ud af det?

Jeg kører W95, og hvis jeg højreklikker på denne computer under egenskaber,
står der bare det er en 80486-maskine.

Når den starter den bare op uden informationer på skærmen, og det hælper
ikke at trykke 'del'.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor hurtig min maskine er???

-Bo-

Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 11-02-02 20:48

Den er sikkert mellem 25 og 66 MHz. Ikke spor mere.

Fra : Deaster

Dato : 11-02-02 20:57

"Jeremias Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev i en meddelelse
> Den er sikkert mellem 25 og 66 MHz. Ikke spor mere.

Ahh, den kan da være op til 120 Mhz.
Til det originale spørgsmål: Søg efter noget som hedder wcpuid, dt kan
fortælle dig stort set alt om processoren.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Qaqa

Dato : 12-02-02 16:53

Eller hvis det er en gammel ibm eller lign,
skal du måske bare trykke F10 for at se
hvad der sker under opstarten.
Du kunne også prøve forsigtigt at kigge på
cpu'en, der plejer at stå hvor stor den er.
(Og er der ingen køler på, er den nok ikke
på meget mere end 25 mhz)

Qaqa.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 13-02-02 15:15

Qaqa wrote:

<snip>
> (Og er der ingen køler på, er den nok ikke
> på meget mere end 25 mhz)
<snip>

Alt op til Dx2-50 kan fint køre uden køler, Dx2-66 kan også hvis
der er luft nok omkring, men jeg ville ikke anbefale det

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-02-02 17:34

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c6a74c6$0$17215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
> .dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.
Hej
Se jeg kan huske helt tilbage til dengang der var noget der hed 286 og senere 386
da 386 var kommet ind i huset og stod og hyggede sig inde under skrivebordet
i solen ville den lige pludselig ikke mere.
Fik startet en blæser op der kunne flytte noget luft hen over cpu'en og se den
vågnede op igen.
Så varme har altid været af det onde
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as

Fra : Brian Hansen

Dato : 14-02-02 14:56

"Bo Källberg" <bo7404@odense.kollegienet.dk> wrote in message
> Jeg har en gammel 80486 CX, men jeg ved ikke hvor mange MHz den er på.
> Hvordan kan jeg finde ud af det?

Der er ikke nogen Intel processor der hedder CX, De hedder (SL), SXog DX.

Så vit jeg husker det så:

SX'eren kom i en 20, 25 og 33 Mhz
DX'eren kom i en 20, 25, 33, (40) og 50 Mhz
DX2'eren kom i 66 og 100

AMD har også nogle 486 processore bla. DX4

> Jeg kører W95, og hvis jeg højreklikker på denne computer under
egenskaber,
> står der bare det er en 80486-maskine.
>
> Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor hurtig min maskine er???

Sagt et andet sted er wcpuid et godt program til at fastslå hvilken
processor man har i.

Brian