Hundes spisevaner??
Fra : René Kofoed

Dato : 11-02-02 18:20

Hej NG.
Jeg har lagt mærke til at vores hund, aldrig (næsten) spiser når den er
alene hjemme. Men kommer ud og hilser på os når vi kommer hjem, og går
derefter i køkkenet og spiser sin mad, mens den også holder øje med hvad vi
laver i huset!
Det er fuldstændigt ligegyldigt om vi har været på arbejde (8 timer), eller
vi har været oppe i byen i et kvarter.
Det virker næsten som om den vil have selskab!!??
Jeg ved godt at man ikke skal tillægge hundene menneskelige egenskaber.
Jeg har en veninde som også har oplevet det med deres hund!!
Er der nogen der har en forklaring på dette???????

Og at mange mener at man skal tage maden fra den efter 15-30 min. hvis ikke
den har spist op.Men vi har dog valgt at gøre det på denne måde.
Håber på at få en forklaring!!??
MVH Susanne.

Fra : Lars Bach

Dato : 13-02-02 22:00

Hej.
Hunden er jo et flokdyr, og den føler nok en anden tryghed når i er hjemme ,
vores hund gør det samme, og med det samme vi går fra køkkenet hvor hans skål
står, ja så går han også - selvom han faktisk er ved at spise.
Vi oplever det helt klart som en tryghed han vil have så det er nok den
"flok-dyrs-mekanisme" der sker.
mvh Mai.

"René Kofoed" skriver:

Fra : René Kofoed

Dato : 17-02-02 19:10

Lars Bach <lbach@post11.tele.dk> wrote in message news:<3C6AD3BC.13C8E028@post11.tele.dk>...
> [...]
> står, ja så går han også - selvom han faktisk er ved at spise.
> Vi oplever det helt klart som en tryghed han vil have så det er nok den
Hejsa Mai.
Det er jo indlysende, men tak for svaret.
Jeg kunne ikke se skoven, for bare træer!!!
MVH Susanne.