Køler
Fra : pedder

Dato : 11-02-02 18:25

Hej

Jeg har købt en Thermaltake Volcano 6 cu køler med kobberbund, men ...
Når man fjerner den beskyttelsesfilm som sidder på bunden, er der også noget
sort gummilignende noget.
Skal dette "skrabes" af eller er det en form for kølepasta ?

pedder

Har lagt et billede i dk.binaer.

Fra : Daniel-San

Dato : 11-02-02 18:37

> [...]
noget
> sort gummilignende noget.
> Skal dette "skrabes" af eller er det en form for kølepasta ?

Jeg tror det er en form for kølepasta, men kvaliteten er sikkert ringe. Det
sad også på den jeg købte - Jeg vil anfale dig at du tager en kniv, og
"snitter" det af (Det sidder ikke så godt fast) og pudser fladen ordentlig
af bagefter. Derefter kan du bare bruge en almindelig eller heftig
kølepasta, som garanteret virker bedre....

Mvh Daniel-San

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-02-02 20:07

"Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
> noget

Ja, det er en thermal-pad. Det er tiltænkt som et alternativ til rigtig
kølepasta, men det er ikke nær så effektivt. Derimod er det langt lettere at
håndtere for både producent og bruger. Jeg vil tro at det er en slags voks
der er der i, som smelter ned i kobberets mikroskopiske uævnheder. Jeg (og
mange andre) vil forslå at erstatte det med noget "flydende" rigtig
kølepasta.

> Jeg tror det er en form for kølepasta, men kvaliteten er sikkert ringe.
Det
> sad også på den jeg købte - Jeg vil anfale dig at du tager en kniv, og
> "snitter" det af

Nej... ikke en kniv. Den kan lave ridser. Brig hellere en ispind,
plastikkort eller noget lignende.

(Det sidder ikke så godt fast) og pudser fladen ordentlig
> af bagefter.

Ja, evt med Acetone. Det ta'r let klisteret/voksen. Rens af med isopropyl
alcohol tilsidst.

Derefter kan du bare bruge en almindelig eller heftig
> kølepasta, som garanteret virker bedre....

Nemlig. På med et så tynd som muligt jævnt lag.

Se evt her for lidt billeder og forklaring. (Articsilver er en speciel
effektiv/dyr kølepasta) Prøv ellers og søg på "kølepasta" her:
http://groups.google.com/groups?group=dk

- Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-02-02 20:09

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> "Daniel-San" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
[snip]
> Se evt her for lidt billeder og forklaring. (Articsilver er en speciel
> effektiv/dyr kølepasta) ....og så kommer URL'en lige:
http://arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

- Lars

Fra : Hans

Dato : 12-02-02 03:50

"pedder" <pedder@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> sort gummilignende noget.
> Skal dette "skrabes" af eller er det en form for kølepasta ?

Brug ganske almindelig terpentin, så er det væk på et øjeblik.

mvh
Hans