Blod i afføringen
Fra : Kim Christensen

Dato : 11-02-02 18:11

I går fik min gamle hund på snart 12 år en kraftig diarre med temmelig
meget blod i afføringen. Dyrlægen blev tilkaldt, og fandt frem til at
der var noget galt med hans prostata. Han har fået et par sprøjter og
nogen piller, og hvis de virker skal han opereres på torsdag, hvis
muligt.

Det undrer mig bare lidt, det med prostata for han urin er normal hvad
den vel ikke burde være i det tilfælde.?

Diareen er ophørt, men han har snart ikke spist noget i 2 døgn, og kun
drukket meget lidt, og er derfor sløv og apatisk, men skal jeg bare
acceptere at han ikke vil spise?
Dyrelægen skal se ham igen i morgen, men jeg ville da godt have lidt
narret i ham inden da, hvilket er yderst vanskeligt da han afviser alt.
Jeg er nødt til at tvinge ham til at tage pillerne, gode forslag
modtages med taknemmelighed.

Nu er der sikkert nogen der undrer sig over at jeg vil til at operere en
hund på snart 12 år, men han er meget stærk af sin alder, og så sent som
lørdag efter middag tonsede han afsted på stranden efter sin bold.
Dyrlægen mener også at en operation kan forsvares, men jeg skulle gerne
have ham lidt på højkant inden torsdag.

med venlig hilsen

Kim Christensen

Fra : S. E

Dato : 11-02-02 18:55

Kære Kim
Det lyder ret underligt, at blod i afføringen skulle kunne relateres til
prostata - det har jeg aldrig hørt om før- ??? Men jeg er naturligvis ikke
dyrlæge! Er det en dyrlæge, du kender godt, der har diagnosticeret ham? Min
Weimaraner har igennem årene haft masser af diarres med blod i afføringen
til følge. Jeg har altid, efter at have konsulteret dyrlæge, blot fastet ham
og efterfølgende kørt ham på en diætkost. Nogle gange har han fået piller
andre gange ikke -?? Det gik hurtigt i sig selv igen.
Jeg har ingen gode råd - desværre. Men hvor er det dejligt at høre, at du
vil lade ham operere, hvis dette bliver aktuelt. Skønt at nogle synes, at
deres hunde forbliver interessante, dejlige og deres liv værdige, selvom de
bliver gamle og grå og måske brugsmæssigt knap så spændende.
Ønsker dig held og lykke med ham.
Kærlig hilsen
Sharon

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-02-02 19:48

Hej Sharon, tak for svaret.
Det med Prostata var rigigt nok, den var slemt forstørret, men er nu på
vej til normal.
Bento var meget sløj i nat, jeg gav ham lidt vand med druesukker direkte
på tungen med en pipette. Så bar jeg ham ud a tisse ved 2.30 tiden. Der
var en kat på græsplænen = hans territorium. Det mobiliserede en
kraftreserve, katten blev jaget op i et træ. Mens han hold vagt hentede
jeg lidt yoghurt som "belønning" det gled ned. Dyrlægen var godt
tilfreds i dag, prostataen var delvist normaliseret, måske bliver det
ikke nødvendigt at operere torsdag. Dyrlægen foreslog at vi gav ham cola
med cornflakes. Det lyder som "Breakfast in America" men skulle være
godt til at få maven igang efter en diarre. At en kat skulle være
løsningen på problemet var dog meget uventet. Måske skulle man anskaffe
sig en kat...

med venlig hilsen

Kim Christensen