Bærbare & seriel port
Fra : Anders Bystrup

Dato : 11-02-02 17:26

Jeg har kig på en bærbar (Nok en Compaq 701EA), men der er ikke seriel port
i. Jeg kan se at der er mange bærbare der mangler en seriel port.
Er det muligt at få en sådan som ekstraudstyr, f.eks. på et pc-card eller
som noget USB stads?

Anders

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-02-02 17:54

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> skrev
> [...]
> i. Jeg kan se at der er mange bærbare der mangler en seriel port.
> Er det muligt at få en sådan som ekstraudstyr, f.eks. på et pc-card

Ja, Targus har noget i den stil, kaldet USB Mobile Port Replicator
(http://www.targus.co.uk/accessories_io.asp?pos=2)

MEN pas på med Compaq 700-serien - Jeg har selv en sådan, og har efter
købet erfaret at alle computere i serien har én og samme fejl: Computeren
hyler ud af hovedtelefonudgangen ved enhver form for drevaktivitet. Det
mestr frustrerende er, at Compaq godt kender problemet, men
tilsyneladende ikke prioriterer en løsning særligt højt...

Så er du advaret

mvh
Peter

Fra : Kim Thure Nielsen

Dato : 12-02-02 00:16

Køb en stykke ledning; USB til COM 9pin adaptor. Sandberg laver et, som
f.eks. sælges i ComputerCity for 499,-. Jeg måtte selv have fat i et for at
få min mobiltelefon koblet til min Compaq 705EA, som iøvrigt ikke hyler
nogle steder.

Signeret

Kim

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-02-02 01:04

"Kim Thure Nielsen" <thure@post8.teleNOSPAM.dk> skrev
> Jeg måtte selv have fat i et for at
> få min mobiltelefon koblet til min Compaq 705EA, som iøvrigt ikke hyler
> nogle steder.

Det nægter jeg at tro - jeg har Compaqs ord for at fejlen er generel på
hele 700-serien. Prøv at proppe et par hovedtelefoner i, og læg derefter
en cd i cd-rom drevet. Hvordan lyder det, når drevet spinner op?

Ved almindelig harddisk-aktivitet skulle hovedtelefonudgangen også
udsende hyletoner - blot mere højfrekvente, og dermed lidt sværere at
høre.

mvh
Peter