Ping (pong)
Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 11-02-02 15:07

Hej,

Jeg har endnu et af mine sædvanlige mystiske spørgsmål.

Jeg vil give mulighed for at pinge min server fra en anden computer, så man
kan måle hastigheden.
Jeg har så skrevet system("ping -n $count $host", $list);, hvor $host er
min ipadresse. Det gør jo kun, at jeg pinger mig selv fra mig selv så at
sige.

Kan det på nogen måde lade sig gøre?

Ps. samme spørgsmål gælder også for en traceroute.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-02-02 15:39

In article <a48j31$idk$1@sunsite.dk>, Andreas Kryger Jensen wrote:
> [...]
> Jeg har så skrevet system("ping -n $count $host", $list);, hvor $host er
> min ipadresse. Det gør jo kun, at jeg pinger mig selv fra mig selv så at

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil. Vil du kontakte en anden computer,
og så pinge din egen computer (/server) fra den? Hastigheden er vel den samme
lige meget om man pinger fra computer 1 til computer 2 eller fra computer 2 til
computer 1?

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-02 15:49

"Andreas Kryger Jensen" <xylofonius@hotpop.com> wrote in message
> Jeg vil give mulighed for at pinge min server fra en anden computer,

Det kan du ikke med PHP. Medmindre der er en PHP-parser hos klienten, men
det er nok ikke det, du er interesseret i.

> så man kan måle hastigheden.

Hvorfor så ikke pinge den besøgendes computer fra serveren? Det må da være
ca. samme hastighed...

> Jeg har så skrevet system("ping -n $count $host", $list);, hvor $host er
> min ipadresse. Det gør jo kun, at jeg pinger mig selv fra mig selv så at
> sige.

Bare ping den besøgende, i stedet for dig selv.

> Ps. samme spørgsmål gælder også for en traceroute.

Og det giver ca. samme svar.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 11-02-02 20:53

> Det kan du ikke med PHP. Medmindre der er en PHP-parser hos klienten, men
> det er nok ikke det, du er interesseret i.
> Hvorfor så ikke pinge den besøgendes computer fra serveren?
Fordi jeg er et fæ og ikke tænker mig om.

Men tak for svaret - begge to!

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 11-02-02 21:41

> Fordi jeg er et fæ og ikke tænker mig om.
>
> Men tak for svaret - begge to!

Fæ eller ej - her kommer lige et tillægsspørgsmål.

Det sker, at det tager mere end 30 sek, at pinge eller trace.
Så får man ej fejlmeddelelse. Er det muligt, at skifte den ud med noget
man selv vælger?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 12-02-02 22:14

http://www.php.net/manual/en/features.error-handling.php