Asus eller Abit
Fra : Glenn hagedorn

Dato : 11-02-02 14:59

Først køber jeg et ABIT KG7 RAID
Bytter derefter Til et ASUS A7V 266 E,
Har ikke hjulpet en skid dårlige overførelses hastigheder Sisasoft 25/MB/sek
Sådan var det også på ABIT kortet men nu tager det laaang til før den booter
op i XP den står længe og hænger lige inden skrivebordet kommer frem, det
gjorde Abit dog ikke men jeg gider ikke skifte MB igen.
Jeg køre Raid med to IBM 60GXP 40GB Diske måske jeg skulle gå over til
Matrox?
Er der nogen som har ligende problemer med Raid eller har løst dem ville jeg
gerne vide hvordan jeg har også opdateret driver og mangler kun bios
opdatering, men der er igen beskrivelser om Raid fejl rettelse i de to bios
0004-0005.
Venligst Glenn.

Fra : Coach

Dato : 11-02-02 16:41

tror lige du ta'r fejl af Matrox og Maxtor.

Men det løser absolut ikke dit problem.
IBM diskene synes jeg er bedre end Maxtor.

Tror du ikke du har et eller andet stk hardware der laver denne "konflikt"
Jeg har set lignende med et gammelt 10 mbit netkort.
Det tog evigheder før PC'en startede, og det blev løst da der blev sat et
10/100 mbit kort i maskinen.
Har set det med de første Soundblaster Live kort, dem med spdif'en der
installerer 117 ting i dos, som selvfølgelig lige skal køres ind først.
Jeg ved bare ikke hvordan det opfører sig i XP.

mvh
Brian

Fra : Deaster

Dato : 11-02-02 17:20

> [...]
> gjorde Abit dog ikke men jeg gider ikke skifte MB igen.
> Jeg køre Raid med to IBM 60GXP 40GB Diske måske jeg skulle gå over til

Matrox ?? Hvad skulle de hjælpe at skifte gfx kort ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jakob

Dato : 11-02-02 18:32

Hvad med at formatte din hd og lave en ren install?

Kører selv WinXP på ASUS A7V266-E + en IBM og Maxtor disk (ikke raid)

Jeg har aldrig oplevet, at opstart varede mere en 45 sek. (inkl. login).

Hvis du har et gammelt grafikkort kan det godt trække ned i ydelsen. Men jeg
sidder selv med et ASUS GF2 og er sådan set tilfreds.

Kan godt forstå, du ikke oplever det største scoop ved at skifte fra Abit
til ASUS. Deres specs er mucho tæt på hinanden. Hvor Abit out performer
ASUS, der tager ASUS over i andre tilfælde.

Fortsat god fornøjelse med dit gua mobo :)
/Jakob

Fra : Glenn hagedorn

Dato : 11-02-02 21:28

Tak for jeres svar:
Det er helt ved siden af, når noget itere mig staver jeg helt ad helv... til
Jeg vil skifte mine HD til Maxtor D740X Fordi jeg har hørt at de køre
forrygende i Raid og det er i Raid mit problem ligger, jeg har formateret
med ny partion flere gange og tjækket mine diske for fejl. Men jeg har ikke
fortalt at da jeg første gang kørte Raid på ABIT KG7 Kortet lå mine
overførelseshasgitheder på hele 47/MB/sek målt med Sisoft men mine diskes
partion fladt ud gang på gang med ca.10 dages mellem rum herefter opgradere
jeg bios og der går det helt galt profomens stadig målt med Sisoft på kun
17/MB/sek æv tænker jeg og ser flere udenlandske repoter skrive om fejl i
Raid på HTP 370, desvære gælder disse fejl også Prommis Raid controleren som
jo sidder onbord på mit MB, men det opdagede jeg først bagefter, nu venter
jeg spændt på hvor lang tid min partion holder denne gang, det er derfor jeg
tror fejlen skyldes mine HD diske og selvføgelig ikke grafik kortet jeg har
også prøvet at tage alle mine kort ud live digital 3com net kortet og så
vidre uden resultat mit grafik kort er desuden et ATI Radeon.
Håber i stadig har nogle gode råd. Glenn

Fra : Caveman

Dato : 11-02-02 21:47

Tja, det beviser bare at onboard er nået L...
Gør som jeg køb et board uden onboard RAID (eller lad være med at bruge den
onboard controller) og køb så en PCI Raid controller.
Jeg har en Promise Fasttrak ATA66 i min gamle maskine. Det har kørt 100%
stabilt i over 4 år nu! Der sidder 2* 6,4 GB IBM + 2*15 GB IBM i en dobbelt
RAID 1 (stripe).
Jeg har en Promise Fasttrak ATA100 i min "nye" maskine. Det har kørt 100%
stabilt i over 6 måneder nu. Der sidder 4*30 GB IBM i RAID 1 (stripe).

Det skal lige siges at jeg i den nye maskine først købte et Abit KT7A-RAID,
der kun gav en masse problemer. Det droppede jeg helt (ligger og samler støv
nu). Derefter købte jeg et Soltek SL75KAV og det virker sgu bare...

Kort sagt Onboard sucks!

MVH Frank

Fra : balzer

Dato : 12-02-02 01:30

Hej Gleen

Jeg har et ABIT KT7A kort med Prommis Raid HTP 370 controller og har lige
haft et problem der ligner dit.
Jeg installerede Win XP og min hastighed på mine to IBM diske faldt til
omkring 20 MB/sek. ifølge Sisoft Sandra, jeg opdaterede bios på
controlleren, bagefter opdaterede jeg driveren til Raid controlleren, den
hentede jeg inde på Highpoint's hjemmeside fordi at Abit ikke havde nogle
drivere til Win XP, de går ikke så meget op i at opdatere ,havde først
prøvet drivere til Win 2k men det virkede ikke.
De pointere også kraftigt at din bios på din controler og driver skal passe
sammen for at det fungere optimal.
Nu viser den 48 MB/sek. i Sisoft, hvilket er mere passende.
http://www.highpoint-tech.com
Har også et Radeon kort.

Håber du kan bruge det.

Mvh

Balzer

Fra : Jakob

Dato : 12-02-02 09:26

Nu er jeg lidt nysgerrig, da jeg ikke kører raid, men har on board raid på
mit ASUS a7V266-e

Teoretisk burde den vel overføre 100mb/s ikke? Eller forbinder jeg noget
misvisende med ATA100/ IDE100?

Hører gerne nærmere:)
/Jakob

Fra : Glenn hagedorn

Dato : 13-02-02 10:26

Tak for svar Blazer, men jeg har næsten solgt ABIT KG7 kortet og beholder
derfor ASUSA7V-E. Men hvis du kan få dit til at køre med det fordømte IBM
GXP Diske så må det jo være et godt bund kort, jeg er ved at skifter mine
til Maxtor D740X. Og jeg er næsten sikker på det hjælper.
Angående Jakob hvis din disk kan læse/skrive 40/20 Så opnår du dobelt
hastighed ved to diske 80/40 O.S.V Strip Raid 0. IDE 133 er bare en
standdart for hvilket din disk understøtter den høje hastighed og så kan man
stille spørgsmål ved det du opnår det nok ikke 133MB/sek med de onbord Raid
som findes i dag.
Venligst Glenn