Win2000 og Sound Blaster PCI128 sammen...?
Fra : Martin K

Dato : 11-02-02 14:26

Hej Gruppe

Jeg benyttede dagen igår til at forsøge at installere XP på 'svinet'. Dette
lykkedes imidlertid ikke. Derfor ville jeg putte Win2k på den, da jeg synes
at 98 var blevet en kende ustabil på det seneste. Win2k blev installeret og
det hele så ud til at køre ok, lige på nær lyden. Mit soundblaster-kort vil
ikke rigtig fungere... problemet består i at musen hakker når lyd afspilles.
Desuden hakker lyden også helt enormt.... resten af windows kører stabilt og
upåklageligt. Men lyden - hvad kan der være galt og hvad skal jeg gøre? Jeg
_har_ prøvet at opdatere det nyeste drivere fra Creative.com, men desværre
uden held...

På forhånd tak

--
Martin K
AMD K6-2 400 MHz * 384 Mb PC100 Ram * GeForce 2 TI 64 Mb DDR

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 11-02-02 14:38

Det har altid virket fint hos mig og jeg elsker simpelthen PCI128 kortet fra
Creative....selv i mine nye pc'er har jeg de kort, for jeg har aldrig
oplevet kompatibilitetsproblemer. Du kunne måske flytte kortet til en anden
PCI slot. Det lyder måske underligt når det nu har virket i tidligere
versioner af Windows, men Win2000 har vist en lidt anden måde at sætte
hardware op på. Det kan jo ikke skade at forsøge.

Håber det virker.

Mvh. Kim

Fra : Kim Laursen

Dato : 11-02-02 18:46

Det fungere ellers fint hos mig.
Hvilken version køre du med af Windows 2000 ?

Jeg køre med Windows 2000 Professional og har samme lydkort som dig
(Soundblaster 128 PCI).

Hilsen Kim
AMD K6-2 3DNOW 350 Mhz, 196 MB PC100 & PC133 Ram, 8 MB ATI Pro Turbo
Grafikkort.

PS : Prøv evt. at sætte lydkortet i en anden pc, for at se om det fungere
der.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 21:32

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> _har_ prøvet at opdatere det nyeste drivere fra Creative.com, men desværre
***********

Nyeste VIA 4-in-1 drivere ??

Fra : Martin K

Dato : 11-02-02 22:13

> Nyeste VIA 4-in-1 drivere ??
Tja, jeg har lige prøvet at hente den, men det er lige som om at den kun
kommer til den der sekvens med Master Bus'sen. Den kommer aldrig til PCI IRQ
Routing Miniport driveren. Jeg havde samme problem med Win98 indtil jeg
installerede førnævnte driver, men denne findes ikke til 2000... Aner ikke
hvad jeg sakl gøre ;..o/

Tak til alle der ind til videre har svaret...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-02-02 22:54

> [...]
> installerede førnævnte driver, men denne findes ikke til 2000... Aner ikke

Hvad sir' din enhedshåndtering ?
Gule mærker ?

Fra : Martin K

Dato : 12-02-02 12:53

Nope.... ingen problemer på den front...