Notebook - Deaktivering af mousepad
Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 11-02-02 14:13

Davs alle sammen.
Det er første gang jeg skriver i denne nyhedgruppe, så undskyld hvis jeg
bryder nogle regler.

Jeg har en bærbar computer, en Vega+1200. Jeg er sat en mus i com-porten, og
nu irriterer det mig at min mousepad stadig virker. Jeg kommer somme tider
imod den når jeg skriver, og det er ikke så heldigt.

jeg har sat mousepad'en til disabled i BIOS'en, men den virker stadig, og
jeg kan ikke disable den i win XP.

Nogen der kan hjælpe mig??

MVH
Bo Frydkjær Jørgensen

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 11-02-02 14:26

Kan du ikke disable den i device manager? Du burde kunne markere den,
højre-klikke og så vælge "disabled"
Hvis det ikke virker, så må vi håbe der er andre, der er klogere herinde.
(Det er der nok *G*)

Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 11-02-02 14:32

Nope, den funktion kan ikke ændres på...
Jeg er lidt desperat eftersom jeg er ved at skrive DSSO i IT, og derfor
gerne skulle lave det hele rigtigt, men når jeg rammer min mousepad smutter
markøren hen på det sted hvor musen er, og så kan det blive en sjov tekst
jeg får skrevet!

Fra : H.G

Dato : 12-02-02 10:33

Et stykke pap og lidt gaffatape burde løse problemet

Held og lykke
HG

Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 12-02-02 11:55

LOL..
Men tak for rådet...
Meeen, mon ikke det gøres på en lidt mere proff måde??

VH Bo

Fra : H.G

Dato : 12-02-02 11:59

Håber jeg da jeg selv har samme problem med min Mitac...

Mvh. Henrik

Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 12-02-02 12:05

Hmmmm,

Fra : Bo Frydkjær Jørgense~

Dato : 12-02-02 12:06

Hmmm, på min er den sat til at skulle køre som en PS2 mus... Jeg har ikke
prøvet at sætte en mus i PS2 stikket, men det kunne jo være at det ville
hjælpe... Men det må lige vente til jeg får anskaffet en...

Fra : Cubus

Dato : 12-02-02 18:23

> Hmmm, på min er den sat til at skulle køre som en PS2 mus... Jeg har ikke
> prøvet at sætte en mus i PS2 stikket, men det kunne jo være at det ville
> hjælpe... Men det må lige vente til jeg får anskaffet en...

På min bærbare af mærket HP virker det netop sådan: når jeg sætter en mus
i ps2-stikket slår touchpadden fra. Den kan dog også altid slås fra efter ønske
ved hjælp af en knap lige over padden.

--
Cubus