H2O-køling
Fra : kenneth manby

Dato : 11-02-02 13:49

Hej
I forlængelse af kølingspostningen længere nede har jeg et spørgsmål. Jeg
har kigget på noget vandkøling til en PC. Har kigget på studiedata.dk og
waterheads.dk, men de kølingssystemer der tilbydes er alle med en 120 mm
blæser eller derover. Nu har jeg hørt om et firma, der hedder intercom
solutions og som skulle være igang med eller færdige med at udvikle en
uhyggelig stille vandkøling. Imidlertid er de ikke til at finde på nettet,
hverken kraks eller degulesider har dem stående. Er der nogen der kender
noget til dem og ved om de er ved at sende noget på markedet. De skulle vist
nok have været i politiken for et stykke tid siden??
Det ville sænke "stress-niveauet" ved betjening af computeren betragteligt;)

MVH
Kenneth Manby

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-02-02 14:01

Hvis det er fordi du ikke vil have støj, så istedet for at montere 120mm
blæsere så monter nogen 80mm papst, og kør dem ved 6 volt, og sæt dem fast
med gummi ophæng (studiedata forhandler dem) Det kan du ikke kører!

Mvh Michael

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-02-02 14:16

In article <a48emk$aak$1@news.net.uni-c.dk>, kenneth manby wrote:
> Hej
> I forlængelse af kølingspostningen længere nede har jeg et spørgsmål. Jeg
> har kigget på noget vandkøling til en PC.
Prøv at kigge på http://www.calmpc.com/product1_e.html. Det er ikke vandkøling,
men køling med en special olie...

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Jakob M

Dato : 11-02-02 14:24

Prøv at spørge ovre i news:dk.edb.hardware.overclocking . Der sidder alle
eksperterne.

Mvh
Jakob

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-02-02 14:58

kenneth manby wrote:

> [...]
> har kigget på noget vandkøling til en PC. Har kigget på studiedata.dk og
> waterheads.dk, men de kølingssystemer der tilbydes er alle med en 120 mm

Det som får en blæser til at larme er omdrejninger, støjen stiger vistnok med
rpm^2 eller ^3, og ikke størrelsen. Mængden af luft som flyttes bestemmes,
udover blæserens vinger m.v., af størrelse og omdrejninger så derfor er 120 mm
klart at foretrække fremfor fx. en 60 mm. Der kan dog være pladshensyn eller
andet som gør det umuligt at benytte en stor blæser.

Mvh

Bruno

PS. For en ordens skyld - jeg har ikke prøvet nogen af de kølingssæt du omtaler.
in bemærkninger gælder kun størrelser på blæsere.