sort karton som bagbeklædning?
Fra : Maizz

Dato : 12-02-02 12:54

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg nemt og billigt får en sort
udvendig baggrund?
MVH
Mads

Fra : Max Petersen

Dato : 11-02-02 14:33

Tjahh, jeg har fundet et stykke masonit (staves det sådan?), skåret det til,
malet det sort og klistret det fast bagpå akvariet med gaffa-tape - det
kostede ikke meget, men ellers kan man vel købe et stort stykke sort kardus
i en hobby-forretning...

Fra : Henirk Vejhe

Dato : 11-02-02 14:47

"Maizz" <madsbertelsen@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg nemt og billigt får en sort
> udvendig baggrund?

Giver du ikke selv løsningen i emnelinien???

Sort karton og lidt tape....

MVH

Fra : Hans K.

Dato : 11-02-02 19:40

"Maizz" <madsbertelsen@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg nemt og billigt får en sort
> udvendig baggrund?

Nej, men jeg har en ide.

Køb noget 10-20 mm flammingoplade og mal det sort med plastmaling.
Det giver en ret flot baggrund og så holder det lidt på varmen.

Mvh
Hans

Fra : Maizz

Dato : 13-02-02 14:41

> Køb noget 10-20 mm flammingoplade og mal det sort med plastmaling.
> Det giver en ret flot baggrund og så holder det lidt på varmen.

Det er lige hvad jeg har gjort. Dog fik jeg at vide at jeg skulle bruge
vandbaseret maling da jeg ellers ville ætse flamingoen. Tak for tippet.
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-02 21:37

"Maizz" <madsbertelsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg nemt og billigt får en sort
> udvendig baggrund?

Jeg har et stykke karton fra den lokale papir-pusher som baggrund. De hænger
fast med nogle klatter pædagog-tyggegummi (elefant-snot/
blue-tack/attack...) som er placeret hvor det ikke ses (bagved planter og
afgangsrør fra pumpen).

Det giver en lidt flad baggrund, men er meget bedre end at kunne se væggen
bagved, med et bundt ledninger mv.
Som løsning er det ok, men jeg tror det kan gøres bedre hvis man bruger
noget med struktur. Jeg overvejer at smøre lidt med noget mørkegråt maling
og en stiv pensel el. lign. for at give lidt mere "spil" i baggrunden, ind
til jeg får taget mig sammen til at lave noget rigtig godt.

MVH

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-02-02 23:33

NØ <noe snabel-a nielsoestergaard punktum dk> skrev i en

> [...]

Mærkeligt nok giver en krøllet sort plastaffaldssæk en udmærket sort
baggrund! Det er i hvert fald hurtigt prøvet. Ellers vil jeg anbefale
masonit, malet med snedkerlim med kønrøg og duppet/limet grov spagnum og
rodstumper. Når det er tørt, kan man spraymale efter behov.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Stegenborg Lar~

Dato : 26-02-02 21:23

Hvorfor sort? Er det flot? Er der nogen der har erfaringer med andre farver?

-Peter

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-02-02 23:50

Lidt krøllet staniol, eller en krøllet plasticpose kan også give en sjov
virkning
Hilsen
Jørgen
"Peter Stegenborg Larsen" <stegenborg@bigfootnospam.com> skrev i en