Prøv at kigge på dette link
Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 13:19

http://www.evidence-eliminator.com/main.shtml er et link jeg
bombarderes af hele tiden over ICQ, hvordan kan de gå ind og se et af
mine drev når jeg har en firewall sat op?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-02 13:43

Den Mon, 11 Feb 2002 13:18:38 +0100 skrev Henning Lund:
>http://www.evidence-eliminator.com/main.shtml er et link jeg
>bombarderes af hele tiden over ICQ, hvordan kan de gå ind og se et af
>mine drev når jeg har en firewall sat op?

Det er da bare en elendig reklame med et par screenshots. Der bliver
ikke læst noget fra harddisken på den side - eller er det en side
der bliver linket til du snakker om? I så fald kunne jeg ikke lige
finde link'et.

Mvh
Kent
--
6.0 FDiv 3.0 = 1.999773462873 - Intel Pentium bug

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 15:02

Kent Friis skrev:

> [...]
>ikke læst noget fra harddisken på den side - eller er det en side
>der bliver linket til du snakker om? I så fald kunne jeg ikke lige

Linket jeg får tilsendt flere gange starter med Warning you are been
watching, når jeg trykker på linket kommer en hjemmeside op hvor man
kan se indeholdet af mit c drev, nederst på siden kommer så linket til
dette "uundværelige" program som de reklamerer for.
Jeg prøver lige at poste det rigtige link når det kommer igen på min
icq, jeg fatter bare ikke at mit c drev kan ses på en skide hjemmeside
når jeg kører med en firewall?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-02-02 15:22

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> writes:
> [...]
> Jeg prøver lige at poste det rigtige link når det kommer igen på min
> icq, jeg fatter bare ikke at mit c drev kan ses på en skide hjemmeside

Check at siden ikke indeholder en frame eller en iframe med et link af typen
file:c|
i.e., kode på formen <IFRAME SRC="file:c|">
I så tilfælde er det bare din browser der kan se din egen harddisk,
hvilket ikke er overraskende. Det betyder ikke at serveren kan se
den.

/L

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-02 15:46

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
>I så tilfælde er det bare din browser der kan se din egen harddisk,
>hvilket ikke er overraskende. Det betyder ikke at serveren kan se

Nå ja det skulle sq da ikke forundre mig at det var sådan noget hø de
laver for at sælge deres program, jeg takker for svarene indtil
videre, men vender tilbage når jeg ved hvad linket hedder.

Fra : Mads Friborg

Dato : 11-02-02 21:03

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg prøver lige at poste det rigtige link når det kommer igen på min
> icq, jeg fatter bare ikke at mit c drev kan ses på en skide hjemmeside

Jeg har for nylig oplevet det samme med at ens c drev kan ses på en
hjemmeside.
Jeg sad og søgte på tilbud om autocampere og pludselig hopper der en side
frem der for mig at se er en hacker hjemmeside. Jeg bliver lidt forskrækket
da jeg kan se et udsnit af mint c drev på denne side. Hvordan ved jeg ikke.
Der jeg vil hen er at hver gang jeg starter min computer op starter min
browser også op og forsøger at koble ind på denne side. Jeg har prøvet
alskens ting for at stoppe dette. Men uden held.
Jeg lukker browseren ned men begunder med det samme en halv time senere,
skide irriterende.
Kan i eksperter hlælpe en rookie computer bruger.

mvh MSF

ps. bruger ingen sikkerhedsprogrammer, anbefal eventuelt nogle!!

Fra : Alex Holst

Dato : 11-02-02 21:21

Mads Friborg <madsfriborg@hotmail.com> wrote:
> Jeg har for nylig oplevet det samme med at ens c drev kan ses på en
> hjemmeside.
[..]
> Kan i eksperter hlælpe en rookie computer bruger.

Vupti. OSS on demand:

   http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere#browsertrick

Fra : Morten Aaboe

Dato : 11-02-02 21:35

On Mon, 11 Feb 2002 21:03:01 +0100, Mads Friborg wrote:
[snip]
> [...]
> side frem der for mig at se er en hacker hjemmeside. Jeg bliver lidt
> forskrækket da jeg kan se et udsnit af mint c drev på denne side.

Bruger du evt. Internet Explorer på en windows maskine? Jeg er ret
overbevist om at det blot er endnu et eksempel på IRFRAME tricket. Jeg
har selv oplevet det på flere sites. Fremgangsmåden er ret simpel, de
laver en IFRAME der peger på file:///C:, derved viser Internet Explorer
indholdet af folks drev C: når de besøger siden.

Ganske harmløst.

/morten

Fra : Mads Friborg

Dato : 11-02-02 23:43

"Morten Aaboe" <morten@codemonkey.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver en IFRAME der peger på file:///C:, derved viser Internet Explorer
> indholdet af folks drev C: når de besøger siden.

Tak for hjælpen

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-02-02 22:18

Mon, 11 Feb 2002 21:03:01 +0100, "Mads Friborg"
<madsfriborg@hotmail.com> wrote:

>Jeg har for nylig oplevet det samme med at ens c drev kan ses på en
>hjemmeside.

Spooky!

http://byzonen.dk/javazonen/opryd2.htm

Den er uskadelig

hilsen pelo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-02-02 22:25

Peter Loumann wrote:

> http://byzonen.dk/javazonen/opryd2.htm
>
> Den er uskadelig

Prøv

http://www.turnofftheinternet.com/

Jeg fik koldsved første gang :)

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-02-02 21:49

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

>Jeg fik koldsved første gang :)

Nå, jeg fik det først anden gang. Første gang prøvede jeg med min
normale browser, men det var så tilpas kedeligt, at jeg blev nødt til
at prøve igen med IE for at blive skræmt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 11-02-02 14:45

> http://www.evidence-eliminator.com/main.shtml er et link jeg
> bombarderes af hele tiden over ICQ, hvordan kan de gå ind og se et af
> mine drev når jeg har en firewall sat op?

Er det ikke bare det gamle trick med et link til din harddisk?
I så fald kan de ikke se den, kun du.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-02-02 14:59

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> writes:

> http://www.evidence-eliminator.com/main.shtml er et link jeg
> bombarderes af hele tiden over ICQ, hvordan kan de gå ind og se et af
> mine drev når jeg har en firewall sat op?

Jeg kan ikke se noget sted på siden at de kan se mine drev. Du kunne evt.
lave et screenshot af det du ser og poste den på dk.binaer eller på en
web side og give et link.

Der ud over ser ud til at være en værre gang fear mongering.... og
hvis de også spamreklamerer på ICQ, så kan jeg ikke tro de faktisk har
noget af værdi. Glem dem, de er ikke din tid værd.

/L

Fra : Peter Kruse

Dato : 11-02-02 17:23

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Lasse,

Jeg tror du vil finde følgende link brugbart;
http://howardk.moonfall.com/dsrsuue.cgi?ID=98719175800000

Hvis linket knækker må du lige kopier+sæt ind, ik?

Venligst
Peter Kruse

Fra : Per Velschow

Dato : 13-02-02 12:01

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> wrote in message
> http://www.evidence-eliminator.com/main.shtml er et link jeg
> bombarderes af hele tiden over ICQ, hvordan kan de gå ind og se et af
> mine drev når jeg har en firewall sat op?

Dette spørgsmål har været stillet og besvaret indtil flere gange. Det undrer
mig en smule at når det drejer sig om EDB, så slår nogle folk altså hjernen
helt fra. Hvis jeg nu sendte dig et spejl med almindelig post, ville du så
begynde at råbe op om at jeg ulovligt har taget et billede af dig og sendt
det til dig?

/Per

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 12:22

Per Velschow skrev:

> [...]
>begynde at råbe op om at jeg ulovligt har taget et billede af dig og sendt

Hold dine sure bemærkninger for dig selv, jeg er lige begyndt at
abbonere på denne gruppe, og TDC´s server har åbenbart ikke nyheder så
langt tilbage, jeg kunne ikke se noget om emnet, så derfor spurgte
jeg.
Hvis du er utilfreds med min eksistens her på usenet, kunne du have
skrevet direkte til mig i stedet for at fyre sådan en gang OT af her i
gruppen .
NB slog du hjernen fra da du skrev indlæget?

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-02 12:37

Den Wed, 13 Feb 2002 12:21:32 +0100 skrev Henning Lund:

>Hold dine sure bemærkninger for dig selv,

Læs lige det indlæg igen. Der var intet surt i det.

http://groups.google.com/

> [...]
>Hvis du er utilfreds med min eksistens her på usenet, kunne du have
>skrevet direkte til mig i stedet for at fyre sådan en gang OT af her i

Hvis du lige er begyndt at abbonnere på gruppen, hvordan ved du så hvad
der er off-topic? Fra OSS'en? Jeg er ret sikker på at dit spørgsmål også
er beskrevet deri...

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 13:26

Kent Friis skrev:
>Læs lige det indlæg igen. Der var intet surt i det.

Hvad er dette så?

så slår nogle folk altså hjernen

>http://groups.google.com/

Ja det er nemt at give mig linket nu da du kan se at emnet har været
debateret.Jeg kunne ikke finde noget da jeg startede med at abbonere
på gruppen den anden dag, men jeg er da blevet så klog at det næsten
er forbudt at spørge herinde.

>Hvis du lige er begyndt at abbonnere på gruppen, hvordan ved du så hvad
>der er off-topic? Fra OSS'en? Jeg er ret sikker på at dit spørgsmål også
>er beskrevet deri...

Han indlæg til mig er sq da fuldstændig OT, havde han svaret på mit
spørgsmål var det jo ikke OT

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 13:57

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> wrote:

>Jeg kunne ikke finde noget da jeg startede med at abbonere
>på gruppen den anden dag,

Sæderne er i forfald. Da jeg i sin tid begyndte på usenet, var den
uskrevne regel, at man læste med i en gruppe i tre uger (eller helst
tre måneder), før man overhovedet begyndte at poste indlæg.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 14:10

Allan Olesen skrev:

>Sæderne er i forfald. Da jeg i sin tid begyndte på usenet, var den
>uskrevne regel, at man læste med i en gruppe i tre uger (eller helst
>tre måneder), før man overhovedet begyndte at poste indlæg.

Tjae, men det er ikke nemt da TDC kun havde nyheder fra denne gruppe
gemt i lidt over en uge.

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 13-02-02 14:16

> Tjae, men det er ikke nemt da TDC kun havde nyheder fra denne gruppe
> gemt i lidt over en uge.
Er det så ikke fordi, du har sat Agent til kun at hente de første 300
headere?

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 14:30

Andreas Kryger Jensen skrev:

>Er det så ikke fordi, du har sat Agent til kun at hente de første 300
>headere?
Nej.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-02 14:28

Den Wed, 13 Feb 2002 14:09:59 +0100 skrev Henning Lund:

>Tjae, men det er ikke nemt da TDC kun havde nyheder fra denne gruppe
>gemt i lidt over en uge.

Prøv lige at læse den igen: "man læste med i en gruppe i tre uger..." -
det betyder på dansk, at hvis det er en uge siden du begyndte på at
læse i gruppen, så kan du poste om fjorten dage.

Mvh
Kent
--
Object orientation: the idea, that humans find it easier to understand
"you.car.engine.start" than "start your car engine".

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 15:09

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> wrote:

>Tjae, men det er ikke nemt da TDC kun havde nyheder fra denne gruppe
>gemt i lidt over en uge.

Joda, det er hamrende nemt. Du læser alle de indlæg, du har hentet, og
så læser du med de næste to uger. Derefter poster du dit første
indlæg.

Så du har faktisk fået en uges rabat på de tre uger, hvis du har læst
en uge bagud.

Derudover passer det simpelt hen ikke, at TDC kun har den sidste uge.
Jeg kan finde indlæg helt tilbage fra 16. november:

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 15:32

Allan Olesen skrev:

>Derudover passer det simpelt hen ikke, at TDC kun har den sidste uge.
>Jeg kan finde indlæg helt tilbage fra 16. november:

Jamen det kan jeg ikke på, news.inet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 15:46

Henning Lund skrev:

>Jamen det kan jeg ikke på, news.inet.dk

Skulle være news.inet.tele.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 15:48

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> wrote:

>Jamen det kan jeg ikke på, news.inet.dk

Det kan ingen, for den findes ikke:

>telnet news.inet.dk 119
>telnet: could not resolve news.inet.dk/119: Name or service not known

>host news.inet.dk
>news.inet.dk does not exist, try again

Men du tænker måske på news.inet.tele.dk? Den er identisk med
news.tele.dk, hvorfra jeg lige har vist dig, at jeg kunne hente et 3
måneder gammelt indlæg.

Jeg kan se, at du bruger Agent. Det er godt nok den nye underlige
version med skraldespand og andre unyttige peg og klik-features, men
mon ikke menuerne stadig er de samme? Prøv at vælge:
Online | Get All Headers in Selected Groups

Så gætter jeg på, at du pludselig har indlæg fra 16. november og
fremad.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 16:04

Allan Olesen skrev:

>Det kan ingen, for den findes ikke:

Kig på min rettelse .

>Jeg kan se, at du bruger Agent. Det er godt nok den nye underlige
>version med skraldespand og andre unyttige peg og klik-features, men
>mon ikke menuerne stadig er de samme?

Jeg er tilfreds med versionen.

Prøv at vælge:
> Online | Get All Headers in Selected Groups
>
>Så gætter jeg på, at du pludselig har indlæg fra 16. november og
>fremad.

Nix det var det første jeg prøvede.

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-02-02 16:10

Henning Lund <hla@tdcspace.dk> wrote:

>Nix det var det første jeg prøvede.

Så må der være en fejl i Agent 1.9. Der er intet i vejen med
news.inet.tele.dk - i hvert fald ikke på det punkt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Per Velschow

Dato : 13-02-02 15:13

> Tjae, men det er ikke nemt da TDC kun havde nyheder fra denne gruppe
> gemt i lidt over en uge.

Hvilken news server bruger du? På news.tele.dk er det ældste indlæg jeg kan
finde helt tilbage fra 13-11-2001. Det er vist lidt mere end en uge. :)

Men nu er det da heller ikke nogen forbrydelse at stille et spørgsmål som
har været stillet/besvaret før. På samme måde som det heller ikke er nogen
forbrydelse at gøre opmærksom på at dit spørgsmål er stillet og besvaret
før. Men en henvisning til et af disse indlæg havde nok været på sin plads i
den forbindelse. Det indrømmer jeg gerne.

/Per

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-02 14:14

Den Wed, 13 Feb 2002 13:57:24 +0100 skrev Allan Olesen:

>Sæderne er i forfald. Da jeg i sin tid begyndte på usenet, var den
>uskrevne regel, at man læste med i en gruppe i tre uger (eller helst
>tre måneder), før man overhovedet begyndte at poste indlæg.

Inde "ved siden af" i dk.snak findes den regel stadig - det hedder dog
40.000 indlæg i stedet for tre måneder (og jo, det står faktisk i OSS'en
at man skal læse de 40.000 indlæg først, og folk kan godt finde på at
brokke sig hvis man ikke gør det).

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Kent Friis

Dato : 13-02-02 14:12

Den Wed, 13 Feb 2002 13:25:57 +0100 skrev Henning Lund:

>Hvad er dette så?

Det er fakta - hvis du havde arbejdet som supporter, ville du også vide
det.

Jeg synes egentlig det er en ret god sammenligning, der forklarer hvad
det er man ser.

> [...]
>debateret. Jeg kunne ikke finde noget da jeg startede med at abbonere
>på gruppen den anden dag, men jeg er da blevet så klog at det næsten

Overhovedet ikke. Men det er et af de spørgsmål der bliver postet mest
(næstefter problemer med ZoneAlarm).

Mvh
Kent

Fra : Per Velschow

Dato : 13-02-02 15:02

> [...]
> abbonere på denne gruppe, og TDC´s server har åbenbart ikke nyheder så
> langt tilbage, jeg kunne ikke se noget om emnet, så derfor spurgte

Nådada, jeg må vist have ramt et eller andet ømt. Mit indlæg var humoristisk
ment. Jeg beklager sandelig vis du følte dig ramt af min humor.

Præcis det samme spørgsmål blev stillet i tråden "Firewalls giver falsk
sikkerhed" som startede den 27-01-2002. Jeg bruger også TDC og kan sagtens
se den tråd.

> Hvis du er utilfreds med min eksistens her på usenet, kunne du have
> skrevet direkte til mig i stedet for at fyre sådan en gang OT af her i
> gruppen .

Jeg er ikke utilfreds med din eksistens. Jeg svarede endda på dit spørgsmål
ved at give dig en analogi med et spejl. Beklager hvis du ikke fangede
pointen.

> NB slog du hjernen fra da du skrev indlæget?

Nej, jeg brugte humor. Men åbenbart ikke en humor du forstod.

/Per

Fra : Per Velschow

Dato : 13-02-02 15:52

> Hvis du er utilfreds med min eksistens her på usenet, kunne du have
> skrevet direkte til mig i stedet for at fyre sådan en gang OT af her i
> gruppen .

Det er dårlig netikette at skrive direkte til folk der poster på en
nyhedsgruppe:

http://usenet.dk/netikette/

/Per

P.S. Det gælder også de 2 breve du lige har sendt mig.

P.P.S. Og så er vi vist ved at være off-topic. :)

Fra : Henning Lund

Dato : 13-02-02 16:30

Per Velschow skrev:

> [...]
>
>/Per
>
>P.S. Det gælder også de 2 breve du lige har sendt mig.
>
>P.P.S. Og så er vi vist ved at være off-topic. :)

Jeg beklager de røg forkert i byen, slåfejl hvad du også kan se i
teksten..