Mystisk "bule" på maven efter sterilisatio~
Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-02-02 11:20

Hej gruppe,

efter en uge i København er jeg nu vendt hjem - og bemærker til min
forskrækkelse at Ce'Nedra har en stor bule under sit operationsar fra
sterilisationen for snart 14 dage siden! Jesper havde selvfølgelig ikke
bemærket noget....(knurre hvæse...) Bulen er omtrent på størrelse med en
valnød, den er blød og man kan skubbe lidt rundt med den. Den virker
ikke øm og hun vil gerne ligge på ryggen og blive nusset på maven - og
har det i øvrigt godt! Jeg har ringet til dyrlægen men han er ikke til
at træffe før kl. 12.30 - så hvis der er nogen af jer der kan fortælle
om det er normalt eller jeg skal blive endnu mere bekymret må I gerne
gi' lyd!

På forhånd tak!

/Pernille

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 11-02-02 11:30

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message

> Hej gruppe,
>
> efter en uge i København er jeg nu vendt hjem - og bemærker til min
> forskrækkelse at Ce'Nedra har en stor bule under sit operationsar ...

Det lyder da næsten som et brok... Hvis det er det skal du jo nok ha'
det opereret på plads igen

Hilsen
Lisbeth

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-02-02 12:08

> Det lyder da næsten som et brok... Hvis det er det skal du jo nok ha'
> det opereret på plads igen

Ja det var jo også det der var min umiddelbare tanke - og jeg er ligesom
ikke specielt tændt på at hun skal i narkose igen efter at hun fik vand
i lungerne sidste gang Så jeg håber at dyrlægen fortæller mig at det
bare er en væskeansamling (håbe håbe håbe...)

/Pernille

Fra : Helle_Andersen

Dato : 11-02-02 12:17

"Pernille Scharff" skrev d. 11-02-02 11:20 dette indlæg :
> [...]
> at træffe før kl. 12.30 - så hvis der er nogen af jer der kan fortælle
> om det er normalt eller jeg skal blive endnu mere bekymret må I gerne

Jeg er enig med Lisbeth - det lyder fuldstændig som et navlebrok

Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-02-02 12:51

Nå, dyrlægen mente at det nok bare var en væskeansamling fordi tråden
kan irritere muskulaturen lidt. Men jeg skal selvfølgelig holde øje med
at hævelsen falder og at katten har det godt - hvis hævelsen ikke er
faldet i løbet af et par dage så må vi lige se ad.

/Pernille - lidt mindre bekymret...

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 11-02-02 12:56

> [...]
> at hævelsen falder og at katten har det godt - hvis hævelsen ikke er
> faldet i løbet af et par dage så må vi lige se ad.

Pyh, det var da godt hvis du kan slippe for en ny operation. Jeg kan
sandelig godt forstå du ikke har lyst til at prøve igen allerede.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-02-02 17:51

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev...
> [...]
> at hævelsen falder og at katten har det godt - hvis hævelsen ikke er
> faldet i løbet af et par dage så må vi lige se ad.

Hej Pernille

Da jeg fik kastreret 2 hunkatte for ca. 4 uger sider, som begge blev syet
med "indvendige sting" og selvopløselig tråd, fik jeg at vide, at der
sagtens kunne komme en bule, der fuldstændig lignede brok, og at den ville
forsvinde af sig selv igen efter 1 måned eller to - det var i så fald vævets
reaktion på trådene. Kun hvis der var rødme mv. - altså tegn på betændelse -
var der "noget galt". Jeg har dog ikke bemærket noget som helst på deres
nøgne mavser

Mvh. Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-02-02 08:31

Hej Camilla,

> [...]
betændelse -
> var der "noget galt". Jeg har dog ikke bemærket noget som helst på

Det lyder enormt beroligende - Ce'Nedra er nemlig også syet med
selvopløselig tråd. Det er sikkert Jesper der som sædvanlig ikke har
hørt alt hvad dyrlægen sagde til ham! Så tager jeg det endnu mere roligt

/Pernille

Fra : Nina

Dato : 11-02-02 13:42

Mit bedste bud er at det enten er en infektion der er opstået, eller
arvæv-dannelse, eller væskeansamling.
Hvis det er infektion vil det være varmt og rødt (ligesom man vil kunne
beskrive feber)
Hvis det er arvæv er det helt normalt, og vil falde til ro senere. man
forestiller sig at arvævet vil ligge sig lige op ad såret i huden, men hvis
der er opereret inden under, kan det faktisk være se ud som om det er ved
siden af såret.

Der er også muligheden for brok, men jeg synes det lyder mere som en af de
andre dele

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-02-02 14:17

Hej Nina,

det lyder sør'me godt...
> [...]
> arvæv-dannelse, eller væskeansamling.
> Hvis det er infektion vil det være varmt og rødt (ligesom man vil
Det er ikke varmt og rødt - ellers havde jeg også været til dyrlægen med
det samme, tror jeg.

> [...]
hvis
> der er opereret inden under, kan det faktisk være se ud som om det er
Jeg tænkte nemlig også på arvæv - det ligger en anelse forskudt i
forhold til såret, men der er mere og det er blødere end jeg umiddelbart
ville tro det kunne blive. Det føles mest som væskeansamling og det
håber jeg selvfølgelig det er!

> Der er også muligheden for brok, men jeg synes det lyder mere som en
af de
> andre dele

Det lyder dejligt. Jeg slår mig til ro indtil videre. Vi skal på ferie i
næste uge så jeg vil under alle omstændigheder være helt sikker på
situationen inden vi rejser!

/Pernille