Titel block
Fra : Harald Nørgaard

Dato : 11-02-02 10:01

Hej
Jeg arbejder med acad 2000 Mechanical, og jeg vil gerne lave et
tegningshoved hvor det er muligt at skifte lag i selve hovedet for på den
måde at skifte sprog fra f.eks Dansk til Eng.. Dette var muligt i de
tidligere versioner af acad, men jeg kan ikke få det til at fungere i denne
da den ikke tager lagene med fra titel blocken, men lægger det hele i
am_bor. Er der en der har en løsning ??

Med venlig hilsen
Harald Nørgaard

Fra : P.C.

Dato : 11-02-02 12:24

Hi.

"Harald Nørgaard" <hn@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere versioner af acad, men jeg kan ikke få det til at fungere i denne
> da den ikke tager lagene med fra titel blocken, men lægger det hele i

Hvilke oplysninger er det der skal omsættes til text ; er det sådan noget som
tegningens navn eller andet der ligger gemt i tegnings databasen eller system
variablerne.
Title blocks er med jævne mellemrum fremme blandt spørgsmålene på de
internasionale lister, så hvis i bruger standard opsætninger ,burde det vel være
muligt, at finde noget vejledning på den måde, ------ men ellers forstår jeg
ikke rigtigt problemet, idet det jo er rimeligt nemt, at sætte en standard block
ind med en lille applikasion, hvor der hhv. bliver hentet oplysninger fra
tegningen oeller spørges efter bruger indput.
P.C.

Fra : Harald Nørgaard

Dato : 11-02-02 13:46

Det er tegnings titel der skal kan ændres til et andet sprog ved at skifte
lag F.eks Princip tegnining ændres til Principal drawing.
Det skal fungere på den måde at når man sætter/opretter et tegningshoved og
man udfylder de forskellige attributter kan man skrive teksten der skal stå
på de forskellige sprog og så kan man tænde og slukke lag alt efter hvilket
sprog man skal bruge

Fra : P.C.

Dato : 11-02-02 14:59

Hi.
> [...]
> på de forskellige sprog og så kan man tænde og slukke lag alt efter hvilket

Øh, ---- hvad er problemet med det ; text er text og hvis du har en liste med de
forskellige ord ordnet efter det første ord, som altså er dansk, kan du vel
sætte regler for, at f.eks. engelsk er (car(cdr ordliste)) ,tysk (nth 2
ordliste) osv. Jeg ville umiddelbart mene at tblsearch funktionen kunne finde
blokken "tegningshoved" og at man kunne ændre de attributes du taler om, -----
eller gå helt udenom ideen med med attributes og sætte text entities ind istedet
; dem kan man finde på et bestemt lag tilgengæld, og ændre text indholdet
rimeligt nemt.
De funktioner der skal bruges er subst og entmod , ssget ,entget , nth ,
tblsearch , men hvordan ser den applikasion ud der i forvejen bruges ?
P.C.