Maskine går hele tiden ned - hvordan finde~
Fra : Dalle

Dato : 11-02-02 09:26

Hej

Jeg har et stort problem.
Jeg byggede for en måned siden selv en pc bestående af:

Noise-Control kabinet med 400w papst strømforsyning
Silverado køler
AMD XP 1800+
2 x 256 mb kingston ram
2 x ibm harddiske en gammel på 40 og en ny på 75 gb
Pioneer cd/dvd drev
Plextor brænder A101232
Asus v7100 grafikkort
Soundblaster Audigy player

Jeg har desuden:
Atm-kort
Ethernetkort

Problemet er at jeg har installeret Windows XP - dansk på den men jeg får
konstant blå skærm med diverse forskellige fejlmeddelelser.
Nogle gange sker der så det, at min maskine bare fryser - ja kort sagt er
den bare så pisse ustabil.

Jeg har prøvet at hive alle kort ud undtagen grafikkortet, formatere
harddisken og installere igen - men havde kørt 10 min så fik jeg blå skærm
og kort efter da jeg var på igen og var ved at installere et bechmarch
program frøs den helt.

Hvad kan være galt og hvad skal jeg dog gøre - hvor jeg er snart desperat.

Jan

Fra : Mulli Thante

Dato : 11-02-02 10:12

Jeg havde selv samme problem med en ældre maskine, maskinen frøs og konstant
blå skærm. Jeg nedclockede min CPU med 50MHz, så stoppede den med at
bluescreene. Nye drivere til grafikkort fik den til at holde op med at
fryse.

At min nye maskine også er begyndt at fryse kan jeg kun forklare med at jeg
er forbandet :o/

Hvilket bundkort kører du med?

Mulli

Fra : Dalle

Dato : 11-02-02 10:20

Undskyld glemte at skrive bundkort på:

Microstar K7T266 PRO2 -RU

Mvh

Jan

Fra : K E Nielsen

Dato : 11-02-02 11:21

Har du checket CPU temperaturen?

Fra : Dalle

Dato : 11-02-02 12:09

Temperaturen er ca. 57 grader ved normal drift.

Jan

Fra : Kalle

Dato : 11-02-02 22:16

Prøv at tage den ene ram-blok ud, for at se om der er en defekt der. Det har
jeg ofte været ude for.
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : K E Nielsen

Dato : 12-02-02 06:23

Jeg tror din CPU temperatur er for høj - 57 grader ved tomgang er i
overkanten.

Fra : Qaqa

Dato : 12-02-02 17:07

Jeg kender en der havde en pc der ikke kunne
installeres med windows uden at maskinen frøs
lige inden installationen var færdig, og hvis man
prøvede at installere directx gik den også istå.
Ved en tilfældighed senere viste det sig at det
var skærmen en viewsonic 655 der var synderen,
blev der sat en anden skærm på systemet kunne der
installeres uden problemer, og bagefter køre med
den rigtige skærm.
Qaqa.

Fra : Mulli Thante

Dato : 13-02-02 13:17

Min maskine frøs konstant, jeg opgraderede BIOSen og nu kører den som en
DRØM!!