Sognekort fra Slesvig - Hvor findes de?
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 11-02-02 03:07

Hjemvendt fra Hovedstaden og et par dage på arkiverne, hvor jeg fik løst et
af mine problemer, fik jeg et nyt.

Jeg fandt i Lægdsrullen, den ene af de to personer jeg søgte, og der stod
hans fødested.

Jeg læser det som Vabs i Slesvig 1849.

Er der et sted eller at sogn der hedder Vabs i Slesvig, i bekræftende fald,
hvor ligger det?

Hvor i Slesvig finder jeg kirkebøgerne fra stedet?

Mange hilsner

Bente.

ps. Fødesognet jeg søgte i København, og havde håbet at få gennem
lægdsrullen fik jeg ikke.
I havde ret, manden stod ikke i lægdsrullen.

Jeg prøvede den hårde metode - kirkebøgerne fra en ende, det var heller
ikke nogen succes, han _er_ en hård nød at knække.

Mange hilsner

Bente

Fra : jensaxel

Dato : 11-02-02 08:27

Vabs ligger på nordsiden af Eckenførde fjord og kirkebøgerne opbevares i
Kirckenbuchamt Eckernførde, Schlesviger Strasse 33 D24340 Eckernførde. Husk
at bestille tid.
mvh
jensaxel

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 13-02-02 01:21

Tusinde tak.

Så ved jeg hvor jeg skal søge videre.

Mange hilsner

Bente

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-02-02 22:52

> [...]
> hvor ligger det?
>
> Hvor i Slesvig finder jeg kirkebøgerne fra stedet?

De oplysninger Jens Axel sender, finder du i

   HH Worsøe
   Slægtshistorie i Sønderjylland
   Ny udgave ca 2001.

--