Hvad gør man ved "Exeption occured"??
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 11-02-02 01:27

Jeg får exeption occured - og endda på linje 0!?!? - når jeg forsøger
at udskrive attributter fra et recordset.

MSDN specificerer at fejlen opstår, når forbindelsen til databasen
fejler. Samme connection-string (fra en include-fil) anvendes dog
flere andre steder uden fejl og den pågældende SQL-streng fungerer
fint off-line direkte i Access (meget simpel streng).

Jeg har kørt "Compact and reapir database" og gen-uploaded databasen
uden held.

Det er en møgirriterende fejl, da den i sin natur ikke bidrager en
pind til løsningen imho...

Er der nogen, der har stødt på samme fejl før og fundet en løsning??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-02 15:34

"Anders Lau Mandsholm" <lau@mandsholm.ingenspamtak.dk> wrote in message
> Jeg får exeption occured - og endda på linje 0!?!? - når jeg forsøger
> at udskrive attributter fra et recordset.

Prøv at vise os connectionstringen samt det kode der er relevant for fejlen
samt fejlmeddelelsen i sin fulde længde.

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 12-02-02 21:53

On Mon, 11 Feb 2002 15:34:16 +0100, "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> wrote:

>Prøv at vise os connectionstringen samt det kode der er relevant for fejlen
>samt fejlmeddelelsen i sin fulde længde.

Jeg sov på det og har nu prøvet igen med forskellige (tilfældige)
rettelser og vupti nu kører det. IIS vil helst have ' ' omkring en
variabel i en WHERE-betingelse i en SQL-streng. Variablen så
nogenlunde således ud: 36284746-2 - altså tal med en bindestreg og et
tal til sidst. Access æder den råt, men IIS ville helst have den
således: '36284746-2'. Der er imidlertid andre variabler som f. eks.
rene tekst-variabler, som ikke duer med ' ' omkring.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-02-02 01:43

On Tue, 12 Feb 2002 21:53:23 +0100, Anders Lau Mandsholm
> [...]

>variabel i en WHERE-betingelse i en SQL-streng. Variablen så
>nogenlunde således ud: 36284746-2 - altså tal med en bindestreg og et

Det det kommer an på, er hvordan du har angivet datatypen i databasen.
Hvis det er tekst skal der ' ' (eller "" "") omkring, hvis VBScript
skal håndtere det. Hvis det er tal, skal der ikke.

>Der er imidlertid andre variabler som f. eks.
>rene tekst-variabler, som ikke duer med ' ' omkring.

Det lyder usandsynligt - kan du give et eksempel?

Mvh. Jørn