php = ??
Fra : Frank Madsen

Dato : 10-02-02 20:54

Hej,

Hvad er det lige der sker i php når man i adresselinien kan læse
http://www.blabla.dk/wagga.php?=id69" ???

Hilsen Frank

P.S. Jeg har fået den idé at lægge mine rejsebeskrivelser ind i en database,
men hvordan gøres det nemmest, jeg er ved at få oversat siderne til 4 andre
forskellige sprog. Kan jeg hente alle historierne fra een fil, arrangere
billederne så de står (med css og float) så når brugeren ser min side så
står den flot som den skal ?!?

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-02 00:46

"Frank Madsen" <ng@nospam.dk> wrote in message
> Hvad er det lige der sker i php når man i adresselinien kan læse
> http://www.blabla.dk/wagga.php?=id69" ???

Du mener vel ikke http://www.blabla.dk/wagga.php?id=69 vel?

Anyway, der sker nok det, at man aflæser tallet, og finder ud indhold frem
ud fra dette. Fx. viser man måske et billede af blabla's 69. wagga.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 11-02-02 01:59

In article <3c66d0a0$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Frank Madsen
wrote:
> Hej,
>
> Hvad er det lige der sker i php når man i adresselinien kan læse
> http://www.blabla.dk/wagga.php?=id69" ???
Du mener højst sandsynligt:
http://www.blabla.dk/wagga.php?id=69
Dette gør at PHP scriptet får en variabel der hedder $id og indeholder tallet
69.

> [...]
> forskellige sprog. Kan jeg hente alle historierne fra een fil, arrangere
> billederne så de står (med css og float) så når brugeren ser min side så
Ja, og det kan du bruge ovenstående til. Prøv at kigge på
http://www.razor.dk/php.tutorials.mysql.php for noget om MySQL som er den
database de fleste bruger sammen med PHP (spørg mig ikke hvorfor).

Se også http://www.razor.dk/php.tutorials.introduktion.php for noget mere
grundlæggende om PHP...

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)