Flere browsere + versioner på samme tid
Fra : Thomas Christiansen

Dato : 10-02-02 19:15

Er det muligt at have Netscape, Internet Explorer + Opera installeret på
samme tid og i flere versioner ?

I så fald, hvordan er installations proceduren/-rækkefølgen ?

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 19:22

Sun, 10 Feb 2002 19:14:50 +0100, skrev "Thomas Christiansen"
<TMC_anti_spam@ofir.dk>:

>Er det muligt at have Netscape, Internet Explorer + Opera installeret på
>samme tid og i flere versioner ?

Netscape:
Du kan en tidl. version end 6 og så 6.x installeret

IE: kun en version

OE: mig bekendt kun en version.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 10-02-02 20:20

"Thomas Christiansen" <TMC_anti_spam@ofir.dk>'s posting:

>Opera installeret på samme tid og i flere versioner ?

Ja. Du skal installere dem til hvert sit katalog.

Der er noget med, at Opera i de ældre versioner lagde opera.ini i
\windows\opera.ini, hvorfor der ikke uden lidt besvær kunne være én
opera installert (de ville jo overskrive opera.ini'en).
Kan ikke huske fra hvilken version, det blev lavet om, så den blev
lagt i det katalog, du intasallerer Opera i, men mener det var fra
version 4 eller 5. I 3.62 (og under) ligger den i hvert fald i
\windows. Du kan altså kun have én af disse ældre versioner inde og
så ellers alle de nyere ((4), 5, 6).

--
Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 10-02-02 20:33

Chr. Bohr-Halling <nospam@direkte.org>'s posting:

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-02-02 21:41

Sun, 10 Feb 2002 20:20:11 +0100, Chr. Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

> [...]
>version 4 eller 5. I 3.62 (og under) ligger den i hvert fald i
>\windows. Du kan altså kun have én af disse ældre versioner inde og

Det er ikke noget problem: flyt blot opera.ini til programmets egen
mappe.

hilsen pelo

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-02-02 20:34

Thomas Christiansen skrev:

>Er det muligt at have Netscape, Internet Explorer + Opera installeret på
>samme tid og i flere versioner ?
>
>I så fald, hvordan er installations proceduren/-rækkefølgen ?

Jeg har Opera 3.62, 5.0 og 5.12 uden problemer.
Det lader til alle gerne vil bruge samme adressebase og downloadmappe.
Altså den først installeredes.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-02-02 21:40

Sun, 10 Feb 2002 19:14:50 +0100, "Thomas Christiansen"
<TMC_anti_spam@ofir.dk> wrote:

>Er det muligt at have Netscape, Internet Explorer + Opera installeret på
>samme tid

Ja. Det har jeg uden at have registreret problemer (Netscape dog i
form af mozilla)

>og i flere versioner ?

Jeg har i perioder haft flere opera-versioner i hver sin mappe uden
problemer.

hilsen pelo

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 11-02-02 00:19

Tak for de mange svar.

Thomas

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 13-02-02 22:19

> [...]

> samme tid og i flere versioner ?
>
> I så fald, hvordan er installations proceduren/-rækkefølgen ?

På Mac kan du installere ligeså mange browsere som du vil. Netscape er
dog ikke begejstret for at have mere end en åben af gangen, men med
resten er det ligegylddigt.

--
Mvh Birgitte

http://www.behrendt.dk/