Java i Frames : Åbner i nyt vindue istedet~
Fra : Michael

Dato : 10-02-02 18:27

Jeg har efter hånden lavet en del HTML og hjemmesider og elsker
at lege med websites og grafik, MEN.......

Nu har jeg over en længere periode KÆMPET med at få en javascript
navigation til at virke.

Siden er en af mine gamle side jeg er ved at "ombygge"
--------------
Siden er bygget op i 3 frames. Top(øverst), Main(midt) og
navigation(Venstreside).

Når jeg så trykker på et link fra navigatonen åbner det et NYT
vindue selv om der står <param name="DefaultTarget" value="Main">
hvilket jo betyder at den skal åbne i main....

Men nej det gør den ikke og nu har jeg givet op.
Tag et kig og kom med forslag på hvordan jeg kan få det til at
åbne i midt framen

http://www.dd2hc.dk/d2/

Det skal nævnes at jeg også har forsøgt at istedet for frames
lave en "fælles kanter" i Frontpage men der virker Javascriptet
ikke.
Kan I løse det istedet kan det også bruges.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 18:54

Sun, 10 Feb 2002 17:26:40 +0000 (UTC), skrev Michael
<Ker@dd2hc.dk>:

>Når jeg så trykker på et link fra navigatonen åbner det et NYT
>vindue selv om der står <param name="DefaultTarget" value="Main">
>hvilket jo betyder at den skal åbne i main....

Du har ikke nogen frame, der hedder Main, den frame, hvor der er
nyheder i, når man går ind på siden hedder Txt.

Dit frameset ser sådan ud:

<frameset framespacing="0" border="0" rows="125,*"
frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="Main/Top.htm" marginwidth="0" marginheight="16">
<frameset cols="147,*">
<frame name="indhold" target="Txt" src="Main/menu.htm"
scrolling="no" noresize>
<frame name="Txt" src="Nyheder/Nyheder.htm" target="_self"
marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" noresize>
</frameset>

Og af den fremgår at de forskellige frames hedder "banner"
"indhold" og "Txt".

Så det er derfor et nyt vindue bliver åbnet.

PS. Det er dog en meget mørk grøn farve du bruger i menuen, det
er næsten ikke til at se, at der er en menu.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 18:29

Jeg har self prøvet at omdøbe både <param name="DefaultTarget"
value="Main"> til <param name="DefaultTarget" value="(sammenavn som
den ramme den skal åbne i)"> og prøvet at omdøbe rammen den skal åbne
i til Main... Det virker stadig ikke..

Plz, nogen der kan hjælpe

Michael-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 19:39

Mon, 11 Feb 2002 17:29:25 +0000 (UTC), skrev Michael
<Ker@dd2hc.dk>:

>Jeg har self prøvet at omdøbe

Ikke på den side, der er på nettet.

PS. Læs gerne
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 20:01

Nej jeg uploader ikke hver gang jeg testet. Men jeg kan lige uploade
den igen så du kan se resultatet.

Den virker stadig ikke.. HJÆLP

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 20:15

Mon, 11 Feb 2002 19:00:35 +0000 (UTC), skrev Michael
<Ker@dd2hc.dk>:

>Nej jeg uploader ikke hver gang jeg testet. Men jeg kan lige uploade
>den igen så du kan se resultatet.

Lær at citere rigtigt først.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-02-02 20:48

Der er forskel på store og små bogstaver. Du har:
<param name="DefaultTarget" value="main">
Hvor din frame hedder "Main".

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 20:55

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 20:32

> [...]

value="Main"> til <param name="DefaultTarget" value="(sammenavn som
den ramme den skal åbne i)"> og prøvet at omdøbe rammen den skal åbne

Ps er det "citeret" rigtigt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 20:44

Mon, 11 Feb 2002 19:31:38 +0000 (UTC), skrev Michael
<ker@dd2hc.dk>:

> [...]
>value="Main"> til <param name="DefaultTarget" value="(sammenavn som
>den ramme den skal åbne i)"> og prøvet at omdøbe rammen den skal åbne

Du har rettet det nu, men i indexfilen bruger du Main og i
appletten bruger du main.

Der er forskel på små og store bogstaver, det skal være enten det
ene eller andet begge steder.

Citering er fin - tak.

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 20:53

>...men i indexfilen bruger du Main og i
> appletten bruger du main.
>
> Der er forskel på små og store bogstaver, det skal være enten det
> ene eller andet begge steder.

De hedder nu begge "main" men virker stadig ikke.

Er der andre måder at få vist det samme på alle sider??

Jeg har prøvet med FS's fælles kanter, men deri kan Java-appleten ikke
vises. Men der må da være andre måder.

Michael