Asus P2B - Hvor stor en Celeron - henholds~
Fra : Pluto@goofy.com

Dato : 10-02-02 18:17

Hej

Asus P2B - Hvor stor en Celeron - henholdsvis Pentium III - kan
dette board køre med?

Pt. sidder der en Pentium-III 500MHz, men hvor ligger 'loftet'
egentligt?

TIA

Henning

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 10-02-02 18:33

<Pluto@goofy.com> wrote in message
> [...]
> dette board køre med?
>
> Pt. sidder der en Pentium-III 500MHz, men hvor ligger 'loftet'

prøv at kigge på asus.com.. jeg fandt ud af info om mit p3b-f's max ved at
kigge på bios opdateringer.. en af de seneste opdatering fik de nemlig de
høje multiplyere med. dvs over 8x så jeg kører pt med en celeron 900 i mit
( 9x 100)

/Bo

Fra : testpersonen

Dato : 10-02-02 19:22

> [...]
> dette board køre med?
> Pt. sidder der en Pentium-III 500MHz, men hvor ligger 'loftet'

Jeg har undersøgt dette meget da jeg også har et p2b-s mobo..
Man kan faktiskt mase en celeron 1000mhz i bare den kører 100fsb.. Man skal
så også lige have en slot 1 til socket 370 converter og de er vist svære og
finde for tiden :(

Testpersonen

Fra : Esben

Dato : 11-02-02 11:01

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> så også lige have en slot 1 til socket 370 converter og de er vist svære

Kommer det ikke an på hvilken rev. bundkortet er i?

--
Esben

Fra : Pluto@goofy.com

Dato : 11-02-02 19:45

On Mon, 11 Feb 2002 11:00:33 +0100, "Esben"
<sordiahp@hotmail.com> wrote:

> [...]

Espen nævner det med revisionerne og her er jeg også i tvivl. Mit
MB er den oprindelige P2B uden dikkedarer.

Og jo, jeg har kikket på Asus-siden, men der står desværre ikke
noget, som jeg kan få øje på.

Henning

Fra : Esben

Dato : 11-02-02 20:24

<Pluto@goofy.com> skrev i en meddelelse

> Espen nævner det med revisionerne og her er jeg også i tvivl. Mit
> MB er den oprindelige P2B uden dikkedarer.
>
> Og jo, jeg har kikket på Asus-siden, men der står desværre ikke
> noget, som jeg kan få øje på.

Jeg så engang en webside hvor det var forklaret hvilke revisioner af P2B der
understøtter forskellige cumine cpu'er. Vil prøve om jeg kan grave den frem
igen.
Jeg har selv et P2B i grundmodellen, og kører pt. med en Celeron 600 (fcpga)
som så sidder i en slot 1 konverter.

--
Esben

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 11-02-02 20:38

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
frem
> igen.
> Jeg har selv et P2B i grundmodellen, og kører pt. med en Celeron 600

jeg har en html fil liggende jeg gemte fra asus.com for snart 1 år siden..
der er en tabel over hvilke bundkort der kan tage Cobbermine cpu'er.. ved
P2B'eren står der "R1.12/1011"

men det fortæller ikke meget om hvor hurtig cpu det kan tage..

/Bo

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-02 21:25

Mon, 11 Feb 2002 11:00:33 +0100, skrev Esben, på 26 linier, i
<ZAM98.6652$_I1.756829337@news.orangenet.dk>, :

>"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>skal
>og
>
>Kommer det ikke an på hvilken rev. bundkortet er i?
I et rev. 1,04 kan en 1100 celeron køre med 1,8V
Så det tror jeg ikke
De ældre kan bare ikke køre under 1,8V.
Det betyder ikke meget da de jo ellers er sat til 1,75V

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-02-02 22:12

> så også lige have en slot 1 til socket 370 converter og de er vist svære
og
> finde for tiden :(

FC-PGA->Slot1 converter kan købes hos www.jumbo.dk Har selv lige købt en
(115,- leveret v. kontooverførsel) til mit eget P2B board, nu mangler j bare
en celly el. pIII'er

/Søren

Fra : Frank Andersen

Dato : 11-02-02 19:46

Hvis det er et P2-B kan du vel kun sætte CPU-er i der skal køre 2 volt. Ved
ikke om du kan sætte nyere i med en converter hvor du kan stille voltene.
Det er jo et BX-board og de plejer ikke at være vanskelige.

Frank

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-02 20:29

Mon, 11 Feb 2002 19:45:52 +0100, skrev Frank Andersen, på 20 linier, i
<7jU98.9346$B43.435960@news000.worldonline.dk>, :

>Hvis det er et P2-B kan du vel kun sætte CPU-er i der skal køre 2 volt. Ved
>ikke om du kan sætte nyere i med en converter hvor du kan stille voltene.
>Det er jo et BX-board og de plejer ikke at være vanskelige.

Nettop med en converter kan du stille volten fra 1,8 og op.
Under 1,8v kan kun rev. 1,12 og nyere.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Skimmerhorn

Dato : 11-02-02 20:35

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
voltene.
> Det er jo et BX-board og de plejer ikke at være vanskelige.

Det hele er forklaret her:
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_I
II.htm

og her:

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq077_Pentium_III_C
U.htm

Hilsen Mikkel

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-02-02 21:22

Mon, 11 Feb 2002 20:34:44 +0100, skrev Skimmerhorn, på 21 linier, i
<c3V98.9392$B43.474603@news000.worldonline.dk>, :

>Det hele er forklaret her:
> [...]
Ifølge disse sider er min computter konfig ikke muligt.
Jo et P2B kan godt køre med 133Mhz og køre med alle FC-PGA processere.
Selv under rev 1,12..
Asus vil jo ikke skrive deres bundkort virker til dem, da bundkortet
kun går ned til 1,8V og de nyere processere kræver lidt mindre.
Men de køre alle fint ved 1,8V

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Pluto@goofy.com

Dato : 12-02-02 13:22

On Mon, 11 Feb 2002 20:34:44 +0100, "Skimmerhorn"
<mlausten@worldonline.dk> wrote:

Tak til alle for de mange relevante hints - jeg graver nu videre.
Desværre er mit MB nok for gammelt (P2B ver. 1.10) til at kunne
klare er Celeron 900-1000 MHz.

Tak til alle

Henning

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-02-02 20:31

Tue, 12 Feb 2002 13:22:11 +0100, skrev Pluto@goofy.com, på 10 linier,
i <902i6ukjaj8b9d3p6th4o0clnamqisv2d7@4ax.com>, :

> [...]
>
>Tak til alle for de mange relevante hints - jeg graver nu videre.
>Desværre er mit MB nok for gammelt (P2B ver. 1.10) til at kunne
Nop jeg køre 1,04 og kan fint køre med dem, dog køre jeg nu kun en 800
ved 1066 Mhz

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Pluto@goofy.com

Dato : 13-02-02 12:18

On Tue, 12 Feb 2002 20:31:24 +0100, Karsten Andersen
<karsten@jyde.dk> wrote:

> [...]

Oops! der røg du lige ind i mit adressekartotek som et særligt
positivt og velbegavet menneske, Karsten!

Tak og mvh

Henning

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-02-02 12:49

Hvis der var b@dtrans i omløb, så var det vel nærmest en trussel

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-02-02 21:41

Wed, 13 Feb 2002 12:49:23 +0100, skrev Søren Christensen, på 5 linier,
i <3c6a52fc$0$18445$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

>Hvis der var b@dtrans i omløb, så var det vel nærmest en trussel

Næ ikke overfor mig.
Jeg har sgu fået mage af dem igennem tiden så jeg er helt vand til
dem.
Så en fra eller til gør intet...
Om ikke andet er de da uskadelige her ved mig.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-02-02 22:59

> [...]
> dem.
> Så en fra eller til gør intet...
> Om ikke andet er de da uskadelige her ved mig.

Haha, det var nu også bare ment som en joke.

/Søren