automatisk lyd ved afslutning
Fra : simon moore højer

Dato : 10-02-02 16:07

hej
jeg har en lydfil med noget tale som jeg gerne vil afspilde når
folk forlader min hjemmeside, er der nogen der kender en kode der
gør det? min hjemmeside er lavet i frames.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 16:54

Sun, 10 Feb 2002 15:06:56 +0000 (UTC), skrev simon moore højer
<simon@hojer.net>:

>jeg har en lydfil med noget tale som jeg gerne vil afspilde når
>folk forlader min hjemmeside, er der nogen der kender en kode der
>gør det?

Godt, at man næsten altid har højttaleren slukket...

Du kan vidst kun lave det ved at lade en side åbne, når man
forlader siden og så på den åbne side have en lyd spillende.

Det skal jo være en side, som altid er fremme, det kan f.eks.
være menusiden eller lae en skjult frame med en usynlig side.

På denne side indsætter du i <head>:

<script type="text/javascript">
<!-- Begin
function leave() {
window.open('farvel.htm','','toolbar=no,menubar=no,location=no,height=700,width=503');
}
// End -->
</script>

og <body> skal se sådan ud: