børn ved skilsmisse ?
Fra : lover

Dato : 10-02-02 10:42

Hej

Er det her jeg skal spørge?

Jeg skal måske skilles og er en mand,men min kone er udenlandsk og jeg vil
gerne selv beholde børnene er dette muligt ?
Jeg ved godt det ikke er ret meget at skrive ,men besvar og jeg vil uddybe.

Hilsen jens

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-02 17:44

Hej Jens

Jeg har - i andre sammenhænge - fået gratis rådgivning på
www.familieadvokaten.dk - måske de også kan hjælpe dig ?

Håber i finder ud af noget uden for meget jura - for børnenes skyld !!

'MVH

Michael

Fra : alydolph@tiscali.dk

Dato : 11-02-02 06:44

Du vil gerne SELV beholde børnene?
Hvad med din kone? Det vil hun vel også?
Dine børn har både en far og en mor, og har brug for jer begge. Jo mindre de
er jo mere har de især brug for deres mor.
Husk at tænke på børnene først. Jeres indbyrdes stridigheder må ikke gå ud
over dem (mere end det naturligvis ikke kan undgås).
Jeg er også skilt. Vi har fælles forældremyndighed, og har børnene en uge ad
gangen.
Men held og lykke! Og husk børn er mennesker, ikke ting man kan kræve.
Anna

Her er en artikel fra www.oestrogen.dk :

Når mor og fars film knækker

Af Karen Seneca
Hævn, had og mistro...Når forældre skændes om barnet efter en skilsmisse, er
der
en sikker taber: Barnet.

Morten Nissens bog "Samværets Pris" er rystende - men nødvendig læsning.

<b>Forældre i selvsving</b>
Psykologen og forfatteren har samlet 8 interviews i sin nye bog, som handler
om
skilsmisser, hvor der er børn involveret.
6 af interviewene er med forældre, hvis kamp om børnene er gået i selvsving.
Og
det er horrible historier. Der er lige fra den fortvivlede mor, som må
aflevere
sit barn til en misbruger-far, fordi han har lovmæssig ret til at have sit
barn
på overnatning hver anden weekend til den magtesløse far, som ikke kunne få
lov
at se sine børn på grund af ekskonens bitterhed.

<b>Husk barnets tarv</b>
Der er eksempler på, hvordan statsamtet ikke er sin opgave voksen og børn,
som
får psykosomatiske lidelser på grund af omsorgssvigt.
Alle interviewene fører frem til samme
spørgsmål: Er det forældrene eller børnenes tarv, man tager hensyn til i en
skilsmissesituation?
Morten Nissen fordømmer ikke, men hans budskab er klart: Det er absolut alt
afgørende for barnet, at mor og far tilsidesætter deres egne følelser og
taler
ordentligt sammen.
Han peger også på de stive samværsregler, som er udstukket af Statsamterne
og
mener, at det bør være mere fleksibelt.

<b>Læs den med din eks</b>
Bogen er skrevet i håb om, at forældre og behandlere vil tænke sig ekstra
godt
om, når der skal aftales og afgøres samvær med børn.
Det er et skræmme-eksempel på, hvor galt det kan gå og jeg vil klart
anbefale
den til alle, både dem der er midt i en skilsmisse og dem, der er blevet
skilt.
Lærere, socialarbejdere og ansatte i Statsamterne vil bestemt heller ikke
tage
skade af at lsæe bogen. Tværtimod.
Morten Nissen taler børnenes sag - hvem gør ellers det?

Fra : Sille Jensen

Dato : 12-02-02 16:55

Jeg forstår godt, hvis Jens helst vil have, at hans børn bliver i
Danmark ... det er rigtigt forstået, ikke, at du frygter at din kone
måske vil flytte ud af landet, hvis hun fik forældreretten!?

Det er rigtigt at børn har brug for både far og mor (hvis altså disse
begge er gode ved børnene), derfor er det også ubehageligt, hvis mor
flytter ud af landet, og far kun kan se børnene, hvis han betaler
tur/retur hver gang!

Jeg håber, at I finder den bedste løsning!

Sille