Newbie med stort problem
Fra : D.J

Dato : 09-02-02 21:07

Hej Ng

Jeg har www.lovefind.dk og vil gerne have lavet det sådan at der er en
online liste men jeg kan ikke hitte u a det!! jeg ved det er med global.asa
men så er jeg også lost.

er det sådan at der er en flink person der ville lave det for mig hvis jeg
sendte filerne?

M.v.h David

Fra : Per Sørensen

Dato : 09-02-02 21:22

"D.J" <team@lovefind.dk> wrote in message
> [...]
> men så er jeg også lost.
>
> er det sådan at der er en flink person der ville lave det for mig hvis jeg

Behøves ikke.. Du kan da ligeså godt lave så meget selv, så lærer du mere.

Skriv dette ind i en fil og gem det som global.asa ;

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Application_OnStart
Application("Active") = 0
End Sub

Sub Session_OnStart
Session.Timeout = 10
Session("Start") = Now
Application.lock
Application("Active") = Application("Active") + 1
'add 1 to active visitor count when new visitor arrives
Application.unlock
End Sub

Sub Session_OnEnd
Application.lock
Application("Active") = Application("Active") - 1
'subtract 1 active visitor when visitor leaves
Application.unlock
End Sub
</SCRIPT>

(undtagen stregen

Skriv dette ind der, hvor du vil have "Online users" skal stå ;

<%=Application("Active") %>

Så er du færdig.

Håber det kunne hjælpe, det er ret nemt. Ellers skriv endelig igen.

Mvh
Per

Fra : D.J

Dato : 09-02-02 22:33

Hej Per
Ja det er på sin vis rigtigt ! men det skal være dem som har logget sig ind
på deres profil og så skal den så vise en liste på en side med de navne der
er online.
M.v.h David