Renlighed
Fra : Peter Hansen

Dato : 09-02-02 12:03

Vi har en lille Amerikansk Cooker på 4½ mdr. og er meget glad for den. I
dagtimerne er den renlig, og går selv til døren når den skal ud og tisse,
eller lave stort.
Problemet er i nattetimerne, hvor den godt kan lave begge tingene på gulvet
i vores køkken hvor den sover. Inden vi går i seng, bliver den luftet, så
det er ikke fordi vi undlader dette.
Er der nogen der har et godt råd, så ville vi blive glade. Jeg har hørt, at
man ikke må tage vandet fra hunden i nattetimerne ( ved ikke om det er
rigtigt )

På forhånd tak

Peter Hansen

Fra : Lone og Makker

Dato : 10-02-02 15:22

Vores hvalp er i et stort bur om natten ... inde i soveværelset.
Da hunde helst ikke vil besørge det sted, hvor de sover, kan nedennævnte
være løsningen for dig:
Når vores hvalp skal tisse, piver hun lidt, og så vågner vi så vi kan lukke
hende ud. Og hun smutter straks ud på græsset og tisser.
På den måde har hun lært os, at vi skal åbne døren, når hun piver. Og det
gælder også i dagtimerne, hvor hun selvfølgelig aldrig er i bur. Om dagen
står buret åbent, og hun går ofte ind og lægger sig derinde, så buret er
altså ikke noget sted, man bare bliver puttet hen om natten. Nej, for buret
er et dejligt fristed, hvor man kan ligge og slappe af.

Når du har din hvalp i et andet rum om natten, har du ikke nogen chance for
at "gribe hvalpen i at besørge indenfor".

Håber, at du kunne bruge min erfaring.

Kærligst Lone og Makker

Asasara Border Collies http://www.asasara.dk
Lones hjemmeside http://www.makker.dk