Virtualhost med Apache (igen)
Fra : Allan M

Dato : 09-02-02 17:01

Jeg kan ikke rigtigt få subj. til at virke. Dvs når jeg får det til at virke
er det mere held end forstand.
Men efter et par geninstallationer er det hele væk igen.
Findes der noget på dansk som forklare det grundigt ? Jeg har kigget en del
på manualen til Apache og klippet lidt
derfra -- Det virkede første gang men nu virker det heller ikke for mig.

En ting jeg gerne lige kunne tænke mig at få forklaret her var :

Når man installerer Apache så konfigurerer man samtidig "hovedserveren" Med
navn og DocRoot mm.
Skal der ændres i de informationer når man arbejder med VirtualHost ?

Mvh. Allan (Som kører Apache under Windows2000 (Undskyld))

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-02-02 19:27

Allan M wrote:

> [...]
> Med navn og DocRoot mm.
> Skal der ændres i de informationer når man arbejder med VirtualHost ?

Hvis du skal køre navnebaseret VirtualHosts, skal du have:

NameVirtualHost IP

og herefter for hver Virtualhost:

<VirtualHost IP>
ServerAdmin webmaster@dom1.com
DocumentRoot /var/www/dom1.com
ServerName www.dom1.com
ServerAlias dom1.com
ErrorLog logs/dom1.com-error.log
CustomLog logs/com1.com-access.log combined
</VirtualHost>

IP hhv. dom1.com skal naturligvis erstattes med IP-adressen på din maskine
hhv. domænenavnet.

Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr

Fra : Allan M

Dato : 09-02-02 20:01

> Hvis du skal køre navnebaseret VirtualHosts, skal du have:

NameVirtualHost 213.237.54.6

<VirtualHost www.allanm.dk>
ServerAdmin webmaster@allanm.dk
DocumentRoot e:\allanm
ServerName www.allanm.dk
ServerAlias allanm.dk
ErrorLog e:\allanm\allanm-error.log
CustomLog e:\allanm\allanm-access.log combined
</VirtualHost>

<VirtualHost www.famllienmoller.dk>
ServerAdmin webmaster@famillienmoller.dk
DocumentRoot e:\fam
ServerName www.famillienmoller.dk
ServerAlias famillienmoller.dk
ErrorLog e:\fam\fam-error.log
CustomLog e:\fam\fam-access.log combined
</VirtualHost>

Det her virker ikke for mig ?? Jeg mener selv at det er lige ud af
landevejen som jeg har fået at vide af dig og andre.
Hmm, jeg sidder og tænker om det kan have noget at gøre med PHP som jeg har
installeret. Under installering skal man ind
og rette i PHP.INI så det passer til documentroot. Men nu har jeg jo flere
DocumentRoots ??

... Allan

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 09-02-02 21:35

On Sat, 9 Feb 2002 20:01:10 +0100, "Allan M" <allan@allanm.dk> wrote:

> [...]
> ServerAlias famillienmoller.dk
> ErrorLog e:\fam\fam-error.log
> CustomLog e:\fam\fam-access.log combined

<VirtualHost *> eller <VirtualHost IP> ikke domænenavnet, den skal
sættes med ServerName som du rigtigt har gjort.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-02-02 04:11

Allan M wrote:

> NameVirtualHost 213.237.54.6
>

> <VirtualHost www.allanm.dk>
> ServerAdmin webmaster@allanm.dk
> DocumentRoot e:\allanm

e:\ - sært stinavn

> [...]
> CustomLog e:\fam\fam-access.log combined
> </VirtualHost>
>
> Det her virker ikke for mig ?? Jeg mener selv at det er lige ud af

Sidder din maskine på en lokal IP? Ovennævnte IP skal være din *maskines*
IP (selvom du sidder på et NAT'et netværk med 192.168.*, 10.* el. lign).

Kør lige ifconfig (nå, nej, det hedder vist - bare for at bryde standarden
- ipconfig) og kontroller at maskinens IP er 213.237.54.6 samt at alle
ovennævnte domænenavne henviser til samme IP.

Sæt IP-numre ind i stedet for DNS-navne, hvis du er bare en anelse i tvivl!

Rasmus

(som blot er sarkastisk men ikke ondskabsfuld med vilje)

Is there anything else I can contribute?
The latitude and longtitude of the bios writers current position, and
a ballistic missile.
-- Alan Cox