Hvis man har slægt på Færøerne
Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 09-02-02 15:50

Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er jo
lidt langt på vandcykel

--
mvh Simon
http://home19.inet.tele.dk/simonshp

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 09-02-02 16:23

On Sat, 9 Feb 2002 15:50:05 +0100, "Niels Erik Simonsen"
<niels_erik@simonsen.mail.dk> wrote:

>Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er jo
>lidt langt på vandcykel

En stor del af FT-1801 er søgbar via DDD, og resten af 1801 plus hele
1850 følger i løbet af de nærmeste uger.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 09-02-02 17:12

Tak for svaret, men det jeg søger er fra midten af 1600-tallet, især navnet
Zacharias.
mvh Simon

Fra : ErikRN

Dato : 09-02-02 18:33

Ja men stakkels du - mit råd er; vent til til sommer med vandcyklen. Du kan så let få kolde tæer på denne årstid (på trods af Golfstrømmen).

fra en færing

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 09-02-02 20:42

On Sat, 9 Feb 2002 17:11:41 +0100, "Niels Erik Simonsen"
<niels_erik@simonsen.mail.dk> wrote:

>Tak for svaret, men det jeg søger er fra midten af 1600-tallet, især navnet
>Zacharias.

Det ser ud som om kirkebøgerne findes på mormonfilm.

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 09-02-02 20:22

"Niels Erik Simonsen" <niels_erik@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er
> [...]

Prøv at kontakte Georg Agerby agerby@vip.cybercity.dk

Svend Aage

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 09-02-02 23:35

Jeg siger mange tak for de forskellige tips.
mvh Simon

Fra : David Lamhauge

Dato : 10-02-02 14:54

Niels Erik Simonsen wrote:
> Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller
> andet lignende. Der er jo lidt langt på vandcykel

Der er udgivet et par af de ældste kirkebøger for Sydstrømø (hvor
Thorshavn ligger). Desuden kan jeg til hver en tid anbefale Anton
Degns "Færøske Kongsbønder", og N Andersens "Færøerne 1600-1709".
Ovenstående bøger skulle kunne skaffes på biblioteket.

Venligst

David Lamhauge

Fra : Göran Wennerström

Dato : 14-02-02 13:19

"Niels Erik Simonsen" <niels_erik@simonsen.mail.dk> skrev:

> Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er
jo
> lidt langt på vandcykel

Hej, du kan prøve at gå til www.genealogi.fo og klikke på "Kjaktorg" der kan
du spørge om alt indenfor slægtsforskning på Færøerne, etc.

Venlig hilsen Göran.

PS. Færøerne kan ikke nås på vandcykel iøjeblikket pga. orkan' agtige vinde.
Måske om du rejser fra Island, så får du medvind

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-02-02 22:42

"Niels Erik Simonsen" <niels_erik@simonsen.mail.dk> wrote in message news:3c653770$0$22366$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er jo
> lidt langt på vandcykel

I lived and taught music on the Faeroes for two and a half years and one of my teachers was the national archivist, who told me many
historical documents had been lost by damp weather and pirates.

On the other hand the faeroese families know each other in generations, it being considered a disgrace in traditional circles not to
know your antescedants for five generations back.

One lady said "Are you no better than a sheep?
Our sheperds know their breeding for many generations!"

The society has been stable and people know each others families back to 16 c in some cases.

For example there is a line of defective hip joints traceable back to a Danish priest about 400 years ago.

I think you should write to the newspapers

http://www.dimma.fo/index.asp?sess=523557707

and the archives.

Radio station too http://www.uf.fo/

and email simonsens on the Faroes
Færøerne, Färoyar, Faeroe Islands Føroyar
other forms of name

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=site%3Afo+simonsen&btnG=Google+Search&meta=

You will almost certainly find lots of cousins
as families have been large until recently

Hugh W

National library http://www.flb.fo

link
copy paste whole line
http://www.flb.fo/Internet/flbint4.htm#Mentan og fólkaminni

the national server http://www.sleipnir.fo/

a portal http://www.olivant.fo/index.asp
ISP ?

http://www.nummar.fo/

telephone book
search Simonsen for example
499 phones
(fart might mean mobile)

********** more searches **************

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=f%E6r%F8+avis&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=Simonsen+faroes&btnG=Google+Search&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=Simonsen+f%E6r%F8erne&meta=

Hans Kristian Simonsen fra Kollafjørður

læge
Færøerne (stemmeprocent 48,5):
Høgni Djurhuus er valgt som medlem af repræsentantskabet
og Hans Jakup Simonsen er valgt som suppleant.

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=F%F8royar+simonsen&btnG=Google+Search&meta=

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-02-02 22:48

> [...]
> Findes der i DK kopier af Færøske kirkebøger eller andet lignende. Der er jo

try here

Hugh W

*******************************************************'

http://www.google.co.uk/search?q=site:fo+genealogi&num=100&hl=en&filter=0
Searched the web for site:fo genealogi. Results 1 - 100 of about 163. Search took 0.29 seconds.

http://www.genealogi.fo/english.htm

Genealogi.fo is the international name of the Genealogy Research Society of Faroe Islands KT-SLEKT. Our interest is special in
genealogy research with computers and the Internet. One of our main object is to computerized genealogi source material as census
papers.

http://www.genealogi.fo/

http://www.google.co.uk/search?

sourceid=navclient&q=site:www.genealogi.fo+simonsen

Simon Olsen (Olesen)
.... Tey áttu sonin Ole Simonsen, føddur 25.07.1808 í Tórshavn. Hann var giftur
við Annu Cathrinu Magnusdatter, fødd 01.11.1804 í Tórshavn.<<. ...
www.genealogi.fo/_disc1/0000004a.htm

http://www.google.co.uk/search?q=KT-SLEKT&num=100&hl=en