USB og digital kamera
Fra : Ole Ravn

Dato : 09-02-02 15:25

Hej er der nogen som kan hjælpe?
Når digitalkamera sættes til USB opdager Win98 det og begynder på
installation, men låser og må genstartes.
Kameraet virker på anden computer og USB virker med mus.
Hvordan kommer jeg videre?

Ole

Fra : René Jensen

Dato : 09-02-02 16:00

Ole Ravn wrote:
> [...]
> installation, men låser og må genstartes.
> Kameraet virker på anden computer og USB virker med mus.

Prøv at tjekke om Windows har en konflikt på USB hub'en. Dette kan du
gøre ved at højre-klikke på 'Denne Computer' og vælge 'Egenskaber'.

.... hvilket digital kamera taler vi om?

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 09-02-02 20:04

Smut forbi www.windowsupdate.com og check om du har alle relevante
opdateringer - kunne tænkes det var et kendt problem !

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Ole Ravn

Dato : 09-02-02 20:44

Hej Uffe
Tak for interessen. Opdatere automatisk, men prøvede alligevel. Der er ingen
vigtige opdateringer eller service packs som ikke er installeret, eller
andet som jeg synes kan være brugbart.
Andre gode ideer?
Og bortset fra dette problem har jeg desværre intet job til en datamatiker.
Ole

Fra : Ole Ravn

Dato : 09-02-02 20:46

Hej René
Tak for interessen.
Nej, der er ingen konflikt på USB. Der er i forvejen installeret en trådløs
mus som fungerer. Der er intet spor af digitalkameraet.
Der er et enkelt gult udråbstegn ved modem: "Voice device for modem" som
ikke er installeret. Code 28. Hvis jeg forsøger at lade Win opdatere findes
ingen driver.
Kameraet er Samsung Digimax 130 - har forsøgt med ny driver derfra.
Ole

Fra : Torben Christensen

Dato : 10-02-02 00:08

"Ole Ravn" <or@edumail.randersts.dk> skrev i en meddelelse

> Kameraet er Samsung Digimax 130 - har forsøgt med ny driver derfra.

Har du også indstalleret den patch-fil de skriver om på deres side ?

Se evt. her:

http://www.samsungcamera.com/com/sc_start.asp?men_id=401&men_linkurl=/com/su
pport/sup_manual_view.asp&pro_seq=4&dcd_cd=01&str_lang=com

--
Torben

Fra : Christian Dræby Kott~

Dato : 12-02-02 13:58

Hej.

Ting der er relavante for USB kamera kan fungere.
1. chipset på din USB port (bundkort hvis USB port er derpå)
Intel og USB driver version 2 = USB OK
VIA = tjek www.viatech.com for nyeste USB driver update
ALI = tjek www.ali.com.tw for nyeste USB driver update
SIS = tjek www.sis.com for nyeste USB driver update

Tjek vedr. USB på http://www.usb.org/ der findes også rigtigt check program
til USB og den finder også konflikter(for det meste)

Fra : Hans

Dato : 10-02-02 05:09

> [...]
> installation, men låser og må genstartes.
> Kameraet virker på anden computer og USB virker med mus.

Normalt er proceduren for installation af en USB enhed, at alle drivere skal
installeres INDEN man tilslutter enheden til USB porten, ikke det omvendte
som du forsøger.

mvh
Hans