er der en ide i at købe geforece mx400
Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 09-02-02 14:36

Hej alle.
Jeg har en ældre computer med et asus ali aladdin bundkort og en 350 MHz
k6-2 processor og og 384 mb sd133 RAM. Grafikkortet er imidlertid brændt af
og jeg skal derfor have et nyt.
Er der nogen ide i at sætte et geforce2 mx400 64mb AGP kort i eller vil min
computer ikke kunne udnytte det ordentligt så jeg derfor lige så godt kan
sætte et langsommere og billigere kort.
på forhånd tak Jimme

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 09-02-02 15:34

<snip snap>

En af mine venner har en P3-550 med 512 mb ram.
Han købte et GF3 Ti500 m. 64 mb ram , men alligevel
kunne han ikke køre AvP2 højere end 800x600 pga
maskinen ikke kunne levere varen.
Om det så er dårlig conf. ved jeg ikke ?

Så jeg vil nok anbefale dig at opgradere hvis du vil have det fulde ud
af kortet, og til dette kan jeg anbefale ECS K7S5A og en Duron eller
mindre Thunderbird samt nyt gfx kort :) hvis du ikke vil smide for mange
penge efter det - har lige gjort det samme med min fars maskine og det
køre upåklageligt og godt :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 09-02-02 16:19

Det var da også helt "sindssygt" at investere et Geforce 3 og så i TI 500
med den maskine.

Mvh. Lars.

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 09-02-02 16:43

<snip snap>
HVAD ? :))
Han sad jo kun med et ATI Radeon før!

Han er i gang med at opgradere stille og roligt, men ja, jeg giver dig ret
:)
Jeg havde nok ventet med grafikkortet til sidst.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 09-02-02 15:50

"Jeremias Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> computer ikke kunne udnytte det ordentligt så jeg derfor lige så godt kan

Dit system er for langsomt til at udnytte kortets muligheder. Du skal kun
købe det, hvis du vil beholde det til din næste computer.
Et bedre valg ville være et TNT-kort, et Voodoo Banshee eller et Voodoo 3.
Selv TNT2 ville være overkill i din maskine, pga. ALI-chipsettet (der
betyder, at du ikke ville få mange ekstra % ydelse i forhold til et TNT). Et
sådant kort burde kunne anskaffes for 150-200 kr i news:dk.marked.privat.edb

/Chr

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-02-02 16:48

> [...]
min
> computer ikke kunne udnytte det ordentligt så jeg derfor lige så godt kan

Nej, nej, nej...:
Du får ikke ret høj ydelse på geforce2 mx400 64mb med 350 MHz CPU
Billederne bliver ganske vist pæne, men du får ikke ret høj frame-rate,
så det kommer til at køre i hakker.

Vælg et billigere (evt. brugt) 3D accelereret kort hvis du skal spille eller
det BILLIGSTE skærmkort hvis du bare skal 'kikke Window$'.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy