Bærbar pc på netværk
Fra : Bent Andersen

Dato : 09-02-02 12:18

Jeg skal have min bærbare pc koblet op på LAN, og mener at have
installeret alt korrekt.
Jeg kan på min switch se at der er noget tilkoblet, men i
overgangskablet (til fladt stik i netkort) er der 3 lamper - ingen af
dem lyser... og jeg kan ikke komme på netværket.

ER der nogen der kan hjælpe udfra ovenstående sparsomme oplysniner?

Mvh Bent

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-02-02 13:17

"Bent Andersen" <bent-andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:beb1a2b5ed77e1cd1a9ba263dada125d.68439@mygate.mailgate.org...

> ER der nogen der kan hjælpe udfra ovenstående sparsomme oplysniner?

Driver, netkort, kabel.

Prøv at kig under enhedshåndtering om netkortet er installeret korrekt, det hænder at man overser dette.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Bent Andersen

Dato : 10-02-02 07:49

NEtkortet er tilsyneladende korrekt installeret, der er ingen konflikter
el.lign.

Det kan vel ikke have noget med virusscanneren at gøre...? (Norton)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-02-02 11:16

"Bent Andersen" <bent-andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:0508a9e3d9c7e1590769498486125b8d.68439@mygate.mailgate.org...
> NEtkortet er tilsyneladende korrekt installeret, der er ingen konflikter
> el.lign.
>
> Det kan vel ikke have noget med virusscanneren at gøre...? (Norton)

Næppe, nok snarere firewall hvis sådan en er installeret.
Men en mulighed er jo også defekt netkort, defekt kabel.