Skrive ringetoner
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-01-01 22:31

Hejsa!

Jeg har noderne til en sang, jeg meget gerne skal have lavet til en
ringetone (Nokia).

Findes der noget MIDI->ringetone-converter-halløj?

Også meget gerne et program, der kan skrive hvilke taster der skal
tastes på i hvilken rækkefølge, for at gøre det lettest muligt.

Ringetonen skal muligvis indtastes på en _masse_ mobiltelefoner,
derfor vil det være nemmest, hvis jeg bare ender med at have
tasterækkefølgen.

Anyone?

Hvor lange kan ringetoner på Nokia egentlig være? Er det ens for alle,
og er metoden man indtaster dem ens?
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Erik Einum

Dato : 22-01-01 15:37

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote
> [...]
>
> Ringetonen skal muligvis indtastes på en _masse_ mobiltelefoner,
> derfor vil det være nemmest, hvis jeg bare ender med at have

Hvis du har _notene_ og du skal taste inn ringetonen selv, så er det jo
beskrivelse i bruksanvisningen for hvilke taster som er til hver enkelt
note.

Hvis du derimot har en mid-fil, så kan LogoManager (av de nyere versjonene)
importere mid.

///Mvh. EE

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-01 15:47

Erik Einum skrev:

>Hvis du har _notene_ og du skal taste inn ringetonen selv, så er det jo
>beskrivelse i bruksanvisningen for hvilke taster som er til hver enkelt
>note.

Jeg har ikke selv en telefon eller brugsanvisning :)

>Hvis du derimot har en mid-fil, så kan LogoManager (av de nyere versjonene)
>importere mid.

Jeg kan lave en midi-fil (og i midi-filen ligger noderne jo :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Erik Einum

Dato : 22-01-01 16:11

> Jeg har ikke selv en telefon eller brugsanvisning :)

Bruksanvisning til 3210:
www.nokia.com/phones/pdf/disclaimer/1,3971,237,00.html
Der kan du se hva de forskjellige tastekombinasjonene betyr i noter.

///Mvh. EE

PS! Denne linken fant jeg på www.nokia.dk/mobiltelefoner/3210/ ...........

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-01 16:19

Erik Einum skrev:

>Der kan du se hva de forskjellige tastekombinasjonene betyr i noter.

Jeg fandt dette program, der kan det samme:
http://www2.one.net.au/~libertysport/Nokia/download.html

Nu mangler jeg bare et program hvor jeg kan indtaste tonerne nemt og
hurtigt. Eller i midi-format.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-01 16:06

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg har noderne til en sang, jeg meget gerne skal have lavet til en
>ringetone (Nokia).

Findes der måske et program, hvor jeg kan indtaste ringetonen, på
samme måde som mobilen (jeg har ikke en Nokia-mobil), og så se
tegnene, så jeg senere hurtigt kan indtaste den på en Nokia?

- Jeg skal jo altså kunne høre resultatet når jeg indtaster det på
PCen? Findes der sådan et program? LogoManager kunne jeg godt
indtaste, men jeg kan ikke umiddelbart høre den - det er en
demo-udgave.
--
venligst
/Lasse