hvordan begrænser man båndbredde på netkor~
Fra : Peter T.

Dato : 09-02-02 11:09

Nu har jeg fusket med lidt småsuspekte programmer (sygate og wingate) for at
løse mit problem - uden held.

Pc1 er gateway for pc2 og pc1 har altså 2 netkort. Det ene netkort er til
adsl og det andet er til pc2. Pc2 har adressen 192.168.0.2 og har adgang
til nettet via ICS. Nu og da smider jeg en pc3 på netværket, hvor pc2
normalt er. Pc3 har 192.168.0.3.
Problemet er at jeg gerne vil begrænse båndbredden for pc2 og _ikke_ for
pc3. Og det mest optimale er at begrænse båndbredden for pc2s adgang til
nettet, men ellers ikke mellem pc1 og pc2 - altså LAN'et.
Oplysning: alle pcere har win2000 pro installeret.

Hvordan gør jeg og hvilket software skal jeg bruge?

Forvirret? det er jeg også efter at have skrevet ovenstående. :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Ole & Christina

Dato : 09-02-02 11:20

Hej Tagesen, emnet har været diskuteret tidligere, prøv en googlesøgning på "begrænse båndbredde" eller noget.
Jeg mener at kunne huske at det var farligt dyrt og ueffektivt, men jeg har ikke gemt tråden!

Mvh Ole S.

--
Har DU været lidt for meget i teateret fornylig?

Fra : Steen Suder

Dato : 09-02-02 13:47

Ole & Christina wrote:

> Hej Tagesen, emnet har været diskuteret tidligere, prøv en googlesøgning på "begrænse båndbredde" eller noget.
> Jeg mener at kunne huske at det var farligt dyrt og ueffektivt, men jeg har ikke gemt tråden!

Hvis man kunne få sig selv til det er den den mulighed at blande en
Linux/*BSD-box ind i sagen. Så kan man ligepludseligt en hel masse uden
at det koster... og så virker det.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Peter T.

Dato : 09-02-02 14:16

Steen Suder <steen@suder.dk> wrote in news:3C651A3C.C6EDE1D6@suder.dk:

> Hvis man kunne få sig selv til det er den den mulighed at blande en
> Linux/*BSD-box ind i sagen. Så kan man ligepludseligt en hel masse uden
> at det koster... og så virker det.

hehe... Nu gik jeg ud af nørd-mode for 3-4 år siden, så linux skal ikke
blandes indover. :)

--
Mvh. Peter T. - en ganske alm. bruger med indbygget stor fejl40-frekvens :)

Fra : Steen Suder

Dato : 10-02-02 10:05

"Peter T." wrote:

> hehe... Nu gik jeg ud af nørd-mode for 3-4 år siden, så linux skal ikke
> blandes indover. :)

Så må du nøjes.

Fra : Ole & Christina

Dato : 09-02-02 11:25

Her var alligevel en enkelt message:

Mvh Ole S

Fra : Peter T.

Dato : 09-02-02 12:13

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> wrote in news:a42tcp$104$1
@egon.worldonline.dk:

> Her var alligevel en enkelt message:

Tak. Jeg kigger på det.

Fra : Peter T.

Dato : 09-02-02 16:19

"Peter T." <n@d.a> wrote in news:Xns91B07CB04BF23pinoc10hotmailNISSEc@
130.225.247.90:

> "Ole & Christina" <stigard@image.dk> wrote in news:a42tcp$104$1
> @egon.worldonline.dk:

> Tak. Jeg kigger på det.

No luck. Det fungerer ikke efter hensigten. Andre forslag?