Pedersborg og Lynge sogne i Sorø amt.
Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 09-02-02 00:36

Hej.

Er der nogen der ved om der er nogle lokalhistoriske arkiver omhandlende
lige netop disse to sogne i Sorø amt?

Jeg mener at jeg engang har hørt at der skulle være noget i Pedersborg gamle
sognegård angående Pedersborg lokalhistorie og angående Lynge sogn mener jeg
engang at have hørt i Regionalradioen at der var en mand fra Næstvedegnen
der var formand for deres lokalhistorie.

Er jeg mon helt gal på den?

Venlig hilsen
Githe Gry
githe.gry@get2net.dk

Fra : Keld Andersen

Dato : 10-02-02 01:32

Prøv at kontakte:
Lokalhistorisk Arkiv for Sorø og Omegn
Sorø Bibliotek
Storgade 7
4180 Sorø
tlf: 57 87 01 01
fax: 57 87 01 20
åbent: on 13-16
leder: Helen Sabinsky
kontaktperson: Ronald Stout
område: Sorø Kommune
stiftet: 1967

Hvis der er nogle andre arkiver i området, så er de ikke medlemmer af SLA
(Sammenslutningen af LokalArkiver). Du kan finde en oversigt over
lokalarkiverne på: http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23@worldonline.dk