linux-kasse med apache + php + mysql = po~
Fra : Jakob Worm

Dato : 08-02-02 22:05

Hej NG,

Jeg har en RH 7.1 linux-kasse med apache, php og mysql på en gammel Pentium
90mhz, 48 MB Ram. Flad html-levering og lidt simple php/mysql-sager kan den
osse, men nu har jeg sat postNuke op på den og det ser ud til at være for
meget for den gamle sag: "Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds
exceeded" siger den efter at have leveret lidt af siden. Jeg skifter til
runlevel 3 for at slippe for at X belaster den, men den køre nok alligevel
på sit yderste eller hvad?

Kan jeg optimerer på den så den bare køre som en fryd som webserver incl.
php/mysql og systemer postNuke? Eller er det for optimistik den gamle
hardware?

MV Jakob

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-02 22:27

On Fri, 8 Feb 2002 22:05:17 +0100, "Jakob Worm" <jaw@mail.dk> wrote:

> [...]
>runlevel 3 for at slippe for at X belaster den, men den køre nok alligevel

Njaa.. den er bare mere end 30 sekunder om at køre det givne php-script.
php er som standard sat op til at fejle (timeout) hvis et script kører
mere end 30 skunder.
Det kan ændres f.eks i php.ini, kig efter 'mac_execution_time'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-02-02 23:05

"Jakob Worm" <jaw@mail.dk> wrote in message
> Jeg har en RH 7.1 linux-kasse med apache, php og mysql på en gammel
Pentium
> 90mhz, 48 MB Ram.

Jeg har en server, som består af en P120 mde 32 mb ram. Den har rigelig med
CPU-kraft, det er sådan set mest når jeg kompilerer noget, at den bliver
træls at vente på [1].
Jeg har dog ikke nogen X-server på den, og har ikke rigtigt kørt X-klienter.
Har leget med xterm, det kørte helt fint. Jeg har også leget med "xmorph"
eller hvad det nu hedder, det kørte næsten lige så effektivt som
morph-programmer på min Windows-maskine (P300 med 256 mb ram)

> [...]
seconds
> exceeded" siger den efter at have leveret lidt af siden.

Der må være en fejl et eller andet sted. Enten i opsætning eller i selve
scriptet.
Eller måske er maskinen overbelastet af noget andet?

> Jeg skifter til
> runlevel 3 for at slippe for at X belaster den, men den køre nok alligevel
> på sit yderste eller hvad?

P90 med 48 mb ram skulle ikke være noget problem, til den slags små
projekter, så længe der ikke er for mange brugere på én gang.
Men jeg vil tro X ikke ligefrem gør det bedre.

> Kan jeg optimerer på den så den bare køre som en fryd som webserver incl.
> php/mysql og systemer postNuke?

Det vil jeg da tro. Jeg har ikke rigtigt gjort noget for at optimere min
server. Men jeg ved heller ikke om postNuke sviner med ressourcerne.

[1] Jeg arbejdede på et tidspunkt med en database med flere tusinde
artikler, hvor der skulle foretages fri-tekst søgninger og data skulle
krydses med tabeller med mange tusinde rækker. Det kunne give svartider på
op til 5-10 sekunder. Det gad jeg ikke vente på, så det projekt blev flyttet
til et webhotel.

--
Mvh.

Niels Andersen