Tid
Fra : Lars Soerensen

Dato : 08-02-02 21:35

Hvordan stiller man tiden på en linux box fra kommando prompten
Har en server som fedter rundt i tidszonerne ved ikke lige hvad der sker
men kunne godt tænke mig at sætte tiden fra kommando prompten

Mvh
Lars Sørensen

Fra : Dennis T.

Dato : 08-02-02 21:55

Lars Soerensen wrote:

> Hvordan stiller man tiden på en linux box fra kommando prompten
> Har en server som fedter rundt i tidszonerne ved ikke lige hvad der sker
> men kunne godt tænke mig at sætte tiden fra kommando prompten

man date

Fra : Lars Soerensen

Dato : 09-02-02 10:55

fint nok så fandt jeg ud af det
men jeg kan ikke lige gennemskue ud fra det hvordan man sætter tidzonen
Hvil gerne have at den hverken ligger noget til eller trækker noget fra

Tror nok man bliver spurgt om det under installationen
Men det er jo for sent

Mvh
Lars

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-02 11:11

Lars Soerensen wrote:

> Tror nok man bliver spurgt om det under installationen
> Men det er jo for sent

Hvis du savner programmet fra installationen:

timeconfig

Fra : DUdsen

Dato : 09-02-02 14:07

Lars Soerensen wrote:

> [...]
> Hvil gerne have at den hverken ligger noget til eller trækker noget fra
>
> Tror nok man bliver spurgt om det under installationen

Sørg for at /etc/localtime er et symlink til usr/share/zoneinfo/CET/ hvis
filen CET ikke liger i /usr/share/zoneinfo/CET så fortæller
'find / |grep CET' hvor den er.