Mere TDC Pro@ccess
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 08-02-02 21:08

Men dette drejer sig ikke om ADSL men Pro@ccess ISDN

er der nogen i denne NG som ved hvordan TDC opsætter disse, evt en
beskrivelse.

Bruges der PAP eller CHAP ? osv.

Jeg har bestilt sådan en til kunde (bor laaaaaaangt ude på landet) og TDC
lovede at sende specifikation men har desværre ikke modtaget nogen endnu, og
TDC montøren kommer mandag og installerer ISDN.

Jeg aner simpelthen ikke hvilken ip kunden får tildelt, eller hvilket nr.
man skal diale op til, og kunden har heller ikke modtaget noget endnu.

Jeg håber at montøren dropper et stykke papir med IP nummeret.

Så hvis nogen har et godt link så jeg kan installere routeren hjemmefra, så
jeg kun skal ændre IP nummeret når jeg kommer derud på mandag, ville det
båååååååre være dæjlig.

Med venlig hilsen

Kaj Erik Olsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-02-02 21:31

Kaj Erik Olsen wrote:

> Bruges der PAP eller CHAP ? osv.

CHAP, og der kontrolles også hvilket nummer routeren ringer op fra.

> Jeg aner simpelthen ikke hvilken ip kunden får tildelt, eller hvilket
> nr. man skal diale op til, og kunden har heller ikke modtaget noget
> endnu.

Det er et 5 cifret nummer man skal ringe op til (16***), men jeg kan
desværre ikke huske det præcise nummer. Det er muligvis også afhængigt
af området.

> Jeg håber at montøren dropper et stykke papir med IP nummeret.

Hvis montøren "kun" installere ISDN, tror jeg ikke han har noget med
Pro@ccess ISDN at gøre. Kunden får sikkert et A4 ark tilsendt,
indeholdende diverse oplysninger om adgangen.

Michael Rasmussen

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 08-02-02 23:59

> Hvis montøren "kun" installere ISDN, tror jeg ikke han har noget med
> Pro@ccess ISDN at gøre. Kunden får sikkert et A4 ark tilsendt,
> indeholdende diverse oplysninger om adgangen.

Det er da besynderligt, at regningen kommer før end disse
oplysninger - - - - Ikk.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 09-02-02 23:45

> Bruges der PAP eller CHAP ? osv.

CHAP.

> Jeg aner simpelthen ikke hvilken ip kunden får tildelt, eller hvilket nr.
> man skal diale op til, og kunden har heller ikke modtaget noget endnu.

Ring ind til TDC og få det at vide af dem. Jeg har rodet med Proaccess ISDN
et par gange tidligere, og brevet er underligt nok udeblevet alle gangene.

> Jeg håber at montøren dropper et stykke papir med IP nummeret.

Hvis han er der for at lave isdn forbindelsen har han intet med Proaccess
ISDN abb.'et at gøre.

Med venlig hilsen

Rune.