ASP i Apache !
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 08-02-02 20:31

Hej.
Jeg køre nu Apache på min Redhat 7.2.
Hvordan gør jeg såden at serveren kan håndtere ASP ?
mvh Rasmus

Fra : Dennis T.

Dato : 08-02-02 21:30

Rasmus Ladekjær Pedersen wrote:
> Jeg køre nu Apache på min Redhat 7.2.
> Hvordan gør jeg såden at serveren kan håndtere ASP ?
> mvh Rasmus

Prøv med PHP istedet - det både bedre og smartere end ASP.
Hvis du skal lege med ASP, så skal du nok kigge på noget IIS (selvom man
godt kan afvikle lidt ASP på *nix, så er det ikke så smart :)

/Dennis

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 21:50

Dennis T. <viol8r@FJERNDETTEtechnologist.com> wrote:

> Prøv med PHP istedet - det både bedre og smartere end ASP.

PHP er et programmeringssprog. ASP er en objekt model (API) som giver
adgang til en haandfuld httpd server (ofte IIS) objekter. ASP kan
tilgaas fra blandt andet Perl og Visual Basic.

Hvordan du kan sammenligne de to, og endda erklaere den ene bedre end
den anden uden nogen som helst form for kvalificering af opgaven eller
teknisk begrundelse forstaar jeg ikke. Sprogsammenligninger hoerer ikke
hjemme i denne gruppe, men det er ikke nogen grund til at lukke vroevl
ud.

Fra : Dennis T.

Dato : 08-02-02 22:45

Alex Holst wrote:
> men det er ikke nogen grund til at lukke vroevl
> ud.

Selv vrøvl... manden spurgte om ASP til apache... her er PHP det smarteste.
Men derfor syntes jeg stadig PHP er bedre til alle de webopgaver jeg hidtil
har løst (og det er en pæn bunke efterhånden i mange kategorier :))
Har faktisk stadig ikke set en opgave, hvor ASP var at foretrække frem for
PHP :)))) Og jeg har ellers rimelig god kendskab til ASP.

/Dennis

Fra : Alex Holst

Dato : 08-02-02 23:24

Dennis T. <viol8r@FJERNDETTEtechnologist.com> wrote:
> Selv vrøvl... manden spurgte om ASP til apache... her er PHP det smarteste.

Hvordan kan du paastaa det, ud fra saa lidt information? Du ved ikke, om
han har 10000 linier kode der benytter ASP som han skal have til at
koere. Saa kan han ikke bruge PHP til noget.

Fra : Dennis T.

Dato : 09-02-02 00:28

Alex Holst wrote:

> Hvordan kan du paastaa det, ud fra saa lidt information? Du ved ikke, om
> han har 10000 linier kode der benytter ASP som han skal have til at
> koere. Saa kan han ikke bruge PHP til noget.

Så kan man oversætte det :) og så kører det sikkert bedre :)))

Og jo - jeg kan altså godt påstå at PHP er bedre til Apache end ASP. Det
tror jeg langt de fleste er enige med mig i.

Kom med nogle bedre argumenter, og fut et andet sted hen, hvis vi skal
diskutere religion :)

/Dennis

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 09-02-02 11:55

Ikke for at blande mig, men kunne I ikke hjælpe manden i stedet?

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 09-02-02 12:12

Steffen V Petersen wrote:
> Ikke for at blande mig, men kunne I ikke hjælpe manden i stedet?

Jeg skrev et hyperlink til en diskussion for et år siden, der forklarer
det hele. Yderligere diskussion burde ikke være nødvendig.

-- Ole

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 08-02-02 21:52

"http://groups.google.com/groups?hl=en&th=5989dc80dba70333&seekm=3AAC9540.80553936%40bigfoot.com&frame=off"

--
power-lusers (read: running latest and greatest from Freshmeat,
insecure at extreme, owner does everything logged in as root cause