Indgående modem-forbindelse svarer ikke
Fra : Rune Zimmermann

Dato : 08-02-02 20:22

Hej NG.
Jeg har sat XP til at acceptere indgående opkald fra mit Lasat ISDN-modem,
men den tager ikke imod opkaldet. Det er meningen at den skal dele filer via
denne forbindelse. Nogle ideer?

----
Datamatiker Stud.
Rune Zimmermann
mailto:rune@spiffer.dk
http://www.spiffer.dk

Fra : ole

Dato : 08-02-02 22:06

Hardu konfigureret det i modemopsætningen ?

I øvrig må du gerne specificerer lidt mere hvad du mener med at den skal
dele filer.

Mvh.
Ole

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 08-02-02 23:42

"ole" <oleolsen100@hotmail.com> wrote in message
> I øvrig må du gerne specificerer lidt mere hvad du mener med at den skal
> dele filer.

Ok, så får du hele historien!
Jeg har et program der bl.a. håndterer en række kundeoplysninger. Det er
på et lokalnet indstalleret på en maskine som en "server"-version og på de
andre som "client". Det fungerer ved at der via et netværksdrev på clienten
etableres forbindelse til serveren, og på den måde ligger informationerne jo
centralt. Sagen er så den at vi gerne vil kunne ringe op til serveren fra
andre
afdelinger så vi kunne dele disse data lidt nemmere med hinnanden. Derfor
tænkte jeg på muligheden med at lade et modem etablere forbindelse til ude
fra og ind. Den ide er dog skrottet da den så vidt jeg kan se kun lade en af
gangen være tilsluttet, og det er ikke nok.
Så tænkte jeg på om man ikke kunne sætte serveren på en adsl og connecte
via det windows kalder VPN?
Andre ideer?
- tages imod med kyshånd..
mvh.