2 Spørgmål
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 09-02-02 05:15

Hej Gruppe

Jeg har lige 2 lette spørgmål.

Hvordant for jeg følgende linie til at virke:

Response.write "<TD><a href="mailto=:" & objrs("Link"> & Objrs("Navn") &
"'" & "</TD>" Så man kan sende mail fra siden.

Spørgsmål 2

Skal man gøre noget særligt når man arbejder med felter af typen notat
istedet for et af typen tekst.

Med venlig hilsen

Jan Bang Madsen

Fra : Nhi

Dato : 08-02-02 22:09

hej
jeg kan ikke sige noget om tekst-type eller notat-type.
Men hvis det er til string-værdi, er jeg blivet anbefalet type varchar eller
char.
Tekst skulle give mange problemer og notat ved jeg intet om.
Men jeg håber at der en som kan beskrive de forkellig type.

Fra : Knud Westdorf

Dato : 08-02-02 22:16

"Jan Bang Madsen" <access@edb.dk> wrote in message
> [...]
>
> Response.write "<TD><a href="mailto=:" & objrs("Link"> & Objrs("Navn") &
> "'" & "</TD>" Så man kan sende mail fra siden.

Du skal lige ha' styr på dine anførselstegn:

> [...]
objrs("Navn") & "</TD>")

> Spørgsmål 2
>
> Skal man gøre noget særligt når man arbejder med felter af typen notat

Jeg går ud fra, du her snakker om en MS Access DB.

For det første er der jo størrelsen på et notatfejl i stedet for et
tekstfelt. Kan du nøjes med et tekstfelt, så opret et sådan i stedet (på så
få tegn som muligt). Fx mener jeg ikke kan kan gruppere efter et notat-felt
(men måske?).

Ellers ved jeg såmænd ikke rigtig, hvad der er specielt, når man arbejder
med notat i stedet for tekst. Måske der er andre, der har bud

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-02-02 12:59

> [...]
> "'" & "</TD>" Så man kan sende mail fra siden.

Response.write "<td><a href=""mailto:" & objRS("Link") & """>" &
objRS("Navn") & "</a></td>"

> Spørgsmål 2
>
> Skal man gøre noget særligt når man arbejder med felter af typen notat
> istedet for et af typen tekst.

Være opmærksom på at der er visse funktioner i SQL man ikke kan benytte.

--
Jakob Andersen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 10-02-02 22:01

Hej

Jeg har ikke glemt jer. Tak for jeres svar. Jeg prøver stadig på at få det
til at virke.

Hilsen

Jan