Q: Gammel Olivetti bærbar - Echos 133EM
Fra : Peter

Dato : 08-02-02 19:52

Jeg er kommet i besiddelse af en gammel Olivetti bærbar, Echos 133EM, men
den virker ikke!!
Harddisk og blæser spinner op, men den kommer aldrig videre. Den blev i sin
tid "skrottet" fordi man troede skærmen ikke virkede, men den virker heller
ikke med ekstern skærm (som vel burde reagere??).

Symptomerne: Alt spinner op, men intet sker Der er ingen aktivitet på
harddisken...

Hjælp?

- Peter

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-02-02 20:19

"Peter" <peters@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
heller
> ikke med ekstern skærm (som vel burde reagere??).

Vel ikke, hvis det er grafikkort-kredsen i maskinen, der er gået ned.

> Symptomerne: Alt spinner op, men intet sker Der er ingen aktivitet på
> harddisken...

LongShot: Måske booter den ikke pga. totalt fladt systembatteri. Har du
prøvet at lade den stå tændt længe?

Ellers vil jeg gerne købe den (til reservedele

/Chr

Fra : Peter

Dato : 08-02-02 20:48

> Vel ikke, hvis det er grafikkort-kredsen i maskinen, der er gået ned.

Det er selvfølgelig en mulighed...

> LongShot: Måske booter den ikke pga. totalt fladt systembatteri. Har du
> prøvet at lade den stå tændt længe?

Aner det ikke - den har stået til opladning et stykke tid, men jeg tror da
lige jeg prøver

> Ellers vil jeg gerne købe den (til reservedele

Tjah - jeg kunne jo også selv kannibalisere den *G*

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-02-02 20:56

"Peter" <peters@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
[cut]

Forresten - er du sikker på, at du har "bedt" maskinen om at smide et signal
ud til den externe skærm? Det gør den ikke normalt, medmindre du taster
FN+F4, såvidt jeg husker, vistnok tilmed 2 gange...

/Chr

Fra : Peter

Dato : 08-02-02 21:01

> [...]
> ud til den externe skærm? Det gør den ikke normalt, medmindre du taster
> FN+F4, såvidt jeg husker, vistnok tilmed 2 gange...

Ja, jeg har prøvet at trykke MANGE gange på alle mulige måder
Det lyder lidt som om du selv har (eller har haft) sådan en - hvad betyder
"vandhane"-symbolet? Det er nemlig konstant i det lille LCD-display...

- Peter

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-02-02 22:01

> Ja, jeg har prøvet at trykke MANGE gange på alle mulige måder
> Det lyder lidt som om du selv har (eller har haft) sådan en - hvad betyder
> "vandhane"-symbolet? Det er nemlig konstant i det lille LCD-display...

Jeg har P75-lillebroderen. Vandhanen er (igen vistnok) udtryk for, hvilken
setting powersave, der er valgt.
Vandhanen kan "dryppe" eller "fosse", afhænigt af, hvor meget maskinen er
sat til at spare på batteriet. Du kan (kunne stille på dette i BIOS.

/Chr